Vi söker medarbetare till Bokningsavdelningen på Schenker

Vi söker medarbetare till Bokningsavdelningen på Schenker

Dina arbetsuppgifter
Brinner du för kundkontakt och tycker om att ha många bollar i luften? Är du målinriktad och har en positiv inställning? Då har vi det självklara jobbet för dig!
Till bokningsavdelningen hos vår kund Schenker söker vi nu engagerad och ansvarsfull medarbetare som tycker om kundkontakt.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ta emot bokningar från kunder via både telefon, EDI och mail. Du kommer även att registrera utrikessändningar, tullhantering samt övriga kundadministrativa uppgifter.
Bokningsavdelningen består av ett sammansvetsat och glatt gäng. Dagarna präglas av ett högt tempo med stort kundfokus och många ärenden processas därför söker vi någon som är van vid detta och som trivs med att arbeta i grupp.

Din profil
Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. För att lyckas i rollen behöver du vara målinriktad och driven med ett stort kundfokus och du tar gärna egna initiativ inom vissa ramar och är en problemlösare.
Vi ser även att du har en god analytisk förmåga och är granskande och drivande i ditt arbetssätt. Du behöver också tycka om att ingen dag är den andra lik och ser detta som stimulerande och utvecklande. Eftersom delar av dagen består av ett högt tempo så gillar du som person att ha många ärenden på gång. Schenker processar sändningar i olika system så ett måste är att du har systemvana och kan ha flera system igång samtidigt. Du är van att jobba metodisk är noggrann och välorganiserad i ditt arbetssätt.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i MS Office och uttrycker dig väl i svenska och engelska både i skift och tal.

Meriterande är om du jobbat inom logistiksupport tidigare.
Eftersom just tullhantering är en stor del av vår vardag så är det en fördel att du har erfarenhet av detta sedan innan.

Sista ansökningsdag
Behovet finns nu så vi läser ansökningarna i takt med att de kommer in så vänta inte med din ansökan.

Har du frårgor om tjänsten så kontakta Eva Thuresson 0734 073375

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Om kunden
DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 4 feb (13 dagar kvar)