Säljare

Säljare

Remondis växer och söker nu ytterligare en säljare till Borås!

Är du en driven person som älskar att jobba med försäljning och kundrelationer? Kanske jobbar du idag som innesäljare och vill utvecklas ytterligare? Kanske ser du som nästa naturliga steg för dig att komma ut på fältet och utveckla affärerna genom möte med kunden? Eller jobbar du idag som utesäljare men är redo för nästa steg helt enkelt? Då kan denna tjänst på Remondis vara ditt nästa steg! Remondis Infinitum är verksam inom återvinningsbranschen och är ett företag där miljö och hållbarhet står i centrum. Här erbjuds du en säljroll på ett starkt växande företag i en bransch där utvecklingen står i starkt fokus både för individen och för erbjudandet. Du kommer tillhöra ett drivet tight säljteam som jobbar tillsammans mot uppsatta mål. På företaget sätter man trivseln högt och är du rätt person så växer och utvecklas du tillsammans med företaget.

Uppdraget

Som säljare på Remondis ansvarar du för hela flödet från att boka dina besök genom telefon till att driva hela säljprocessen till målet. Du kommer bearbeta både nya och befintliga kunder och bygger goda långsiktiga relationer med dina kontakter på fältet. Ditt uppdrag är att analysera och se kundens behov och utmaningar för att sedan hitta en lösning som underlättar och förbättrar kundens vardag. Som stöd och bollplank har du ansvarig säljchef och såklart dina kollegor. Du kommer arbeta i deras försäljningsteam som idag består av två befintliga säljare som du kommer få ett oerhört stöd av under din introduktion. Du kommer även ha ett nära samarbete med dina kollegor på kundtjänst, samt transportavdelningen på avfallsanläggningen. Tjänsten kommer inledas med en gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna med att förstå bolaget från grunden och för att du ska lyckas i din roll fullt ut.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har säljerfarenhet och har du varit inne i liknade bransch inom återvinning är det meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och driv mer än på din utbildning.

Profil

Vi söker dig som verkligen är affärsdriven och tycker det är lika viktigt med den lilla affären som den stora. Du ska vara leveransbenägen och ha ett tydligt fokus på att hitta nya kreativa helhetslösningar för kunden. Du har en förståelse för affärer och känner dig trygg med att räkna på kostnader, marginaler och vinst. För att trivas och bli framgångsrik i denna roll så är det viktigt att du är bekväm och van vid att ta kontakter med människor både via telefon och vid personligt möte. Vid bokning av möte sker både kalla och varma samtal via telefon och detta ser du bara som möjlighet. Du stimuleras av att jobba mot uppsatta mål och har ett stort eget driv. Du är självgående som person men uppskattar också teamkänslan där man ger och tar. Du har en hög social kompetens och uppskattar att bygga relationer. I våra processer möter vi olika personer med olika behov detta hanterar du med lätthet och med prestigelöshet eftersom du är en god människokännare. Du ser inte problem bara lösningar och tänker kreativt på vägen för att nå ditt mål.

Krav:

Du hanterar Svenskan i tal och skrift

Du är van att jobba i Officeprogram

Körkort

Meriterande

Remondis jobbar i Lime CRM samt EDP, har du erfarenheter av detta så är det meriterande

Tjänsten

Detta är en rekrytering och behovet är omgående varför intervjuer sker löpande.

Känner du dig lockad av denna spännande tjänst så skicka in din ansökan och personliga brev redan idag.

Har du frågor så är du välkommen att kontakta:

Eva Thuresson 0734073375

Om kunden

Remondis Infinitum AB erbjuder återvinningslösningar som gör deras kunders avfallshantering enklare och betydligt mer ekonomisk. Deras helhetslösningar innefattar allt från insamling och transport till Förädling och återvinning. De har ett tydligt fokus på lösningar som minskar transporter samt etableringar som ligger nära kunderna. Hållbar, kostnadseffektiv och skräddarsydd avfallshantering när den är som bäst.

Rekryterande företag

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Koncernbolaget MoxieTech Group AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MOXI och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 juni 2019 (54 dagar kvar)