Distriktsansvarig säljare till leveriQ i Borås

Distriktsansvarig säljare till leveriQ i Borås

LeveriQ söker nästa distriktssäljare till Borås!
Vill du jobba i ett företag som satsar på IT, teknik och smarta lösningar? Drömmer du samtidigt om att jobba med försäljning inom ett expansivt område tillsammans med ett drivet och glatt gäng? Då kan du vara den person vi söker! Som distriktssäljare till leveriQ kommer du att bearbeta nya och befintliga kunder inom B2B med fokusområde Borås och Sjuhärad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att sköta hela processen gällande Copy och Dokumenthantering från behovsanalys till avtalssignering. Efter påbörjat samarbete kommer du även att förvalta och utveckla relationen med kunden. Ditt fokus kommer att fördelas mellan uppsökande verksamhet av nya kunder och även förvalta och serva befintliga kunder. Du kommer vara en nyckelperson hos oss på leveriQ som strävar efter att bygga goda och djupa affärsrelationer med våra kunder som grundar sig i produkt, funktion och tjänst.

Till din hjälp har du alltid nödvändig teknisk support som, om behovet finns, kan göra sambesök i processen.

Din profil

Vi ser gärna att du har jobbat med B2B och eller affärsutveckling på något sätt och då gärna inom området IT/copy/print/dokumenthantering.

Som person är du resultatinriktad och driver dina egna affärer med stort engagemang och ser enbart möjligheter av att sätta höga mål.

Du är en god lyssnare och har en förmåga att sätta dig in i kundens utmaningar och förstå deras behov. Du drivs framåt av att hitta bra lösningar till dina kunder och ger gärna det lilla extra för att driva dina affärer i hamn.

Som person är du bra på att skapa och bibehålla goda relationer med dina kunder oavsett kundens roll och funktion. Detta genom att din personlighet utstrålar lugn och förtroende.

Du är självgående men även en teamspelare som trivs att vara en i gänget där det är högt till tak och man både ger och tar av varandra.

Du leker gärna med siffror och har ett gott siffersinne.

Du har också ett intresse av IT relaterade produkter och har en förståelse för hur det funkar och håller dig gärna uppdaterad av nyheter på marknaden

Tjänsten

Du erbjuds vid introduktionen en gedigen utbildning i Sharp Business school.

Tjänsten är en rekrytering och tjänstgöringsgraden är heltid.

Möjlighet till tjänstebil finns.

Vi går igenom ansökningar löpande då vi har behov av att hitta rätt person så snart som möjligt. Så vänta inte med din ansökan!

Vid frågor kontakta Eva Thuresson 0734 073375

Vår uppdragsgivare

LeveriQ är ett familjeföretag som levererar helhetslösningar inom kontorsteknik. Vi har en lång historia som tog sin början redan 1985. Hösten 2019 bytte vi namn från Kontorsutrustning i Borås till vårt nuvarande, leveriQ.

Ända sedan företaget startades har vårt fokus varit att hjälpa våra kunder till att arbeta smartare genom att ta fram anpassade och användarvänliga lösningar för hela kontoret. Bland våra tjänster finns dokumenthantering, ljud- och bildsystem, it-lösningar samt kassa- och betalningslösningar. Vi är också stolta att till detta kunna erbjuda en ständig hög servicegrad.

Rekryterande företag

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens. Maxkompetens startade sin verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 tjänster och har dagligen mellan 450-500 konsulter ute på bemanningsuppdrag.
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (20 dagar kvar)