Teknisk innesäljare till Müller Mekaniska

Teknisk innesäljare till Müller Mekaniska

Vill du vara ett viktigt nav i maskineriet? Gillar du att ge god service till kunder och vill arbeta hos ett företag som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som teknisk innesäljare hos Müller Mekaniska AB passa dig!

Företaget är i ett expansivt skede och söker därför en teknisk innesäljare.

Om vår kund

Müller Mekaniska är ett företag med bred kompetens inom bearbetning av material och produkter som ska klara höga krav inom såväl precision som hållfasthet. Företaget tillverkar både egna patenterade produkter som via återförsäljare säljs över hela världen och är även legotillverkare till kunder med höga krav på precision, hållfasthet och livslängd.

Kännetecknande för Müller Mekaniska är innovation, materialkunskap, stort omfång av bearbetningsprocesser, värmebehandling samt kvalitetssäkring.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som teknisk innesäljare kommer du att ansvara för den administrativa sälj- och leveransprocessen. Genom din analytiska förmåga hittar du lösningar vilka leder till goda kundrelationer. En central del i arbetet är även att koordinera processen från order till fakturering, där du har kontrollen över orderhanteringen. I ditt ansvarsområde ingår att tillhandahålla support till både kunder och interna funktioner, där du är duktig på att upprätthålla relationer. Du kommer att bistå med hjälp gällande bland annat enklare tekniska förfrågningar, leverans och betalning. I rollen ingår även vissa inköp samt uppföljning mot kund.

Vi erbjuder dig en roll där du i allra högsta grad är delaktig i flera delar av verksamheten och får utlopp för din kommunikativa förmåga. Vi är ett expansivt företag som signalerar kvalitet och som erbjuder kunden unika produkter på marknaden.

Din profil

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet i en liknande roll, där koordination och internationell kundkontakt varit centrala delar. Du som söker har med fördel en gymnasieutbildning inom teknik eller ekonomi och har tidigare erfarenhet av tillverkande industri.
  • Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och affärssystem.
  • Du talar engelska på en professionell nivå.
  • B-körkort.
  • Det är meriterande med kunskaper i tyska samt affärssystemet Garp.
Som person är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du har en mycket god administrativ förmåga samtidigt som du har ett stort intresse för teknik. Du trivs i en roll där du får arbeta med varierande uppgifter där du gillar att koordinera och ha kontroll. Vi söker dig som har social kompetens tillsammans med ett positivt förhållningssätt vilket leder till att du på ett framgångsrikt sätt skapar relationer.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 29 maj. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Jens Lindroth på jens@effektiv.se
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AB Effektiv
Sista ansökningsdag 29 maj 2022 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.