Manager Sales & Customer Engagement till ICA Banken, Borås

Manager Sales & Customer Engagement till ICA Banken, Borås

Vi söker en Manager Sales & Customer Engagement till ICA Banken. I rollen som Manager Sales & Customer Engagement bidrar du till att skapa värde för ICA kunden och bankkoncernen genom att med ett rådgivande förhållningssätt, öka kundens bredd och långsiktiga engagemang avseende hela kundens bank- och försäkringsengagemang och därmed lönsamhet inom bankkoncernen.

Söker du en roll där du får arbeta med strategiska frågeställningar kring lån, sparande och försäkringar i en föränderlig bransch? Vill du arbeta sida vid sida med kollegor som drivs av att utvecklas, testa, förändra och förbättra? Då kan du vara den vi söker!

Huvudsakliga ansvarsområden som Manager Sales & Customer Engagement

I rollen som är att likna vid en Strategisk affärsområdeschef ansvarar du för leveranser, förflyttning och resultat avseende en enhet med fokus på kundbreddning, med ca 45 medarbetare och chefer inom Sales & Customer Engagement.

Du ansvarar också för att:
  • Upprätta kort- och långsiktig försäljnings-, service- och genomförandeplan för att nå bankens strategiska målsättning.
  • Driva och leda arbetet inom Sales & Customer Engagement genom fokus på effekter och mål ur ett affärsmässigt-, finansiellt- och effektivitetsperspektiv, samt för taktisk optimering av kund- och försäljningsflöden tvärs kanaler.
  • I det strategiska arbetet avseende bankaffären är du speaking partner för det bemannande kundmötet in i affärsplaneringen avseende erbjudande, försäljning, servicenivå, och feedback från kunder.
  • Du har ett kostnads- och försäljningsansvar för det bemannade kundmötet inom enheten samt ansvarar för enhetens operativa risker.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleexamen och flera års erfarenhet av ledning av försäljning och rådgivning till privatkund inom Bank (och Försäkring). Du skall ha flera års erfarenhet av att ha arbetat med coachande metodik för rådgivning och försäljning med telefonen som en primär kanal. Vi ser även att du har bidragit till att skapa förändring genom att engagera människor att jobba mot gemensamma mål.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som Manager Sales & Customer Engagement besitter du ett starkt affärsintresse och mycket goda ledarskapsegenskaper. Du är trygg i att leda i en föränderlig miljö, trygg att leda förflyttning och driva förändring.

ICA Banken drivs utifrån en handlingskraftig organisation. För att trivas i rollen har du ett starkt affärsintresse och ett resultatfokus. Som person har du en inspirerande ledarstil och är bra på att bygga relationer. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst arbetssätt och du trivs att arbeta i en organisation med högt tempo. Rollen som Manager Sales & Customer Engagement kräver att du besitter ett högt affärsmannaskap och har en hög digital mognad.

Därför skall du välja ICA Banken

Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. Än.

Om ICA Banken

ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. Vi möter våra kunder i butik, digitalt och via telefon. För mer info, se www.icabanken.se

Placeringsort: Borås

I denna rekryteringsprocess samarbetar ICA Banken med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Susanne Areschoug på 0701660803. Intervjuer och urval kommer att göras löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil-status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Vi välkomnar din ansökan!

Sökord: "manager", "bank", controller, "chef", "försäkring"
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Försäkring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Meritmind AB
Hemsida http://www.meritmind.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)