Finsktalande medarbetare till Kundservice hos Hejco

Finsktalande medarbetare till Kundservice hos Hejco

Hejco söker en Finsktalande medarbetare

till Kundtjänst / Customer Service Advisor


Vi söker en finsktalande Customer Service Advisor som vill vara en del av ett värdedrivet företag som bryr sig om de människor som bryr sig om andra.

Vill du jobba i en expansiv och utvecklande miljö där vi utmanar oss varje dag för att alltid ge våra kunder det bästa vad gäller kvalitet, produkt, service och engagemang? Då är detta något för dig!

Om tjänsten
Som finsktalande Customer Service Advisor hos oss på Hejco kommer du att arbeta mot såväl den finska som svenska marknaden där du kommer att ha kontakt med både återförsäljare, säljare samt slutkunder.

Arbetet innefattar traditionell support via flera olika kanaler där förekommande ärenden innehåller allt ifrån orderläggning, produktinformation, fakturering och mer därtill. Utöver detta kommer du även vara spindel i nätet för att utveckla och stötta den finska verksamheten. Hos oss får du möjlighet att vara med och bygga upp, vara delaktig och påverka din roll som Customer Service Advisor. Du blir en del av vårt team på Internationell kundtjänst som består av 8 personer.

Vi sitter i helt nya och moderna lokaler på Katrinedal i Borås ca 5 minuter från Centralstationen och vi är ca 25 medarbetare totalt, ett engagerat och gott gäng. Om du är nyfiken på hur vår arbetsplats ser ut kan du se videon som Cernera spelade in hos oss.

Youtube: https://youtu.be/jhQBacHFlgo

I din roll som Customer Service Advisor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Service mot kunder och återförsäljare via mejl, chat och telefon
  • Merförsäljning och korsförsäljning
  • Identifiera möjligheterna till att förbättra kundupplevelsen i alla steg
  • Tätt samarbete med övriga avdelningar så som marknad, sälj med flera
  • Utveckla och bygga rutiner för framtidens kundservice
  • Administrativa åtgärder
Vi ställer några frågor till Kristoffer Gransing, Customer Experience Manager på Hejco

Vilka är fördelarna med att jobba hos Hejco?
Dom är många, men skulle framförallt vilja lyfta fram att vi är en relativt liten arbetsplats med ca 25 st anställda vilket gör att samtliga avdelningar jobbar väldigt tätt tillsammans, det är en familjär känsla och korta beslutsled. Vi är även ett värderingsstyrt bolag där våra värderingar genomsyrar allt vi gör och följer en röd tråd genom hela organisationen samt hur vi opererar i vårt dagliga arbete. Detta skapar en trygg och en bekväm miljö vilket ger utrymme till kreativitet och uppfinnerikedom för fortsatt utveckling framåt såväl på en individuell som övergripande nivå.

Vilka egenskaper behöver man ha för att lyckas i rollen?
Som person behöver man i grund och botten har rätt mindset och vara serviceminded. Vi ser även en genuin nyfikenhet i kombination med ett lösningsorienterat förhållningsätt. Man ska gilla ett högt tempo samt hantera många bollar i luften samtidigt. Samarbetsförmåga och laget före jaget är oerhört viktigt för att lyckas i denna roll.

Vilken bakgrund behöver man ha för detta jobbet?
Troligtvis har man jobbat i något form av serviceyrke men absolut inget måste, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om dig
Du är flexibel och kan hantera problem av både lättare och svårare karaktär. Som person bör du vara självständig, gilla ett högt tempo och ha en förmåga att leda dig själv. Du har ett gediget intresse av kommunikation och brinner för att alltid leverera den bästa tänkbara kundupplevelsen. Du är ordningsam, noggrann, ansvarstagande och engagerad i det jobb du utför.

Viktigt för tjänsten är:
  • Flytande i finska och goda kunskaper i svenska
  • Systemvana samt självständig
  • Adekvata IT kunskaper samt intresse för och ta till sig nya system och processer. Så som tillexempel telefoni, ärendehanteringssystem, databaser, chat, CRM verktyg och annan datorprogramvara.
På Hejco arbetar vi med våra värderingar Caring, Dedicated, Proud och Easy. Och på Hejco lever vi alla och arbetar naturligt enligt Hejcos värderingar. Detta innebär att du tar ansvar och är dedikerad till att lösa uppgifter och aktiviteter på bästa möjliga sätt även om de ligger utanför ditt område. Du lyfter och uppmärksammar uppgifter som kan göras på ett enklare sätt och hjälper på så sätt till att sträva efter enkelhet och effektivitet både för oss och kunden. Du bryr dig om kunder, kollegor och verksamheten i alla aspekter och gör allt du kan för att få det att fungera tillsammans med målsättningen att skapa en så bra kundupplevelse och business som möjligt. Du är stolt över att vara en del av varumärket Hejco, över våra kunder, kollegor och produkter.

Vi erbjuder:
Du får jobba i en spännande roll i en organisation som ligger i framkant inom vår bransch. Vi kommer att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll och ständigt arbeta för att utveckla dig som individ. Du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. Hos oss får du härliga kollegor, fantastisk gemenskap och utrymme för att utvecklas. Våra medarbetares hälsa är viktiga för oss och vi erbjuder friskvårdsbidrag.

Kontakt och ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via ansökningsknappen. Har du frågor kan du vända dig till Kristoffer Gransing, Customer Experience Manager på Hejco. Vi tillämpar en löpande urvalsprocess.

Mail: kristoffer.gransing@hejco.com Telefon: 072-085 69 25

I denna tjänst har vi tagit ställning till samarbetspartner och annonskanaler därför undanber vi oss kontakt från rekryteringsbolag och annonseringsföretag.

Om Hejco
I drygt 60 år har vi på Hejco designat, utvecklat och tillverkat arbetskläder för alla de människor som arbetar med att ta hand om andra. Det började 1954 i Hyssna utanför Borås då Henry Johansson startade upp verksamheten Henry Johansson & Co, sedermera Hejco, med ambitionen att skapa arbetskläder med god kvalitet och funktion. Kläder som skulle förbättra arbetslivet för alla yrkesgrupper inom vård & omsorg, dental, städ och kök.

Vårt fokus är kvalitet, funktion och lyhörd service. Idag har vi kommit en god bit på vägen i vår utveckling och är kända för den höga kvalitet som produkterna håller. Med Hejcos produkter kan man känna sig trygg i att få bästa passform och funktionalitet. Samtidigt sätter vi stort värde på lyhördhet och närhet till våra kunder för att kunna fortsätta utvecklas och tillgodose marknadens önskemål.

Hejcos kollektioner produktutvecklas i Sverige och vi arbetar målmedvetet med att ta ansvar i såväl sociala frågor som miljö. Vår framtidsvision är att vara det ledande varumärket i Europa för arbetskläder inom vård & omsorg, dental, städ och kök.

Sökord: ordermottagare, innesäljare, kundtjänst, customer service, kundservice, kundsupport, kundtjänstmedarbetare
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Säljpoolen AB
Sista ansökningsdag 7 juni 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!