Controller - Inköp / Planering

Controller - Inköp / Planering

Till kontoret i Borås söker vi nu en:

Controller - Inköp och Planering
Purchase & Demand Controller


Vill du vara en del av ett värdedrivet företag som bryr sig om de människor som bryr sig om andra? Vill du jobba i en expansiv och utvecklande miljö där vi utmanar oss varje dag för att alltid ge våra kunder det bästa vad gäller kvalitet, produkt, service och engagemang.

Hejco är ett starkt varumärke inom lätta arbetskläder och arbetar i segmenten vård, städ, wellness, hotell och restaurang. Här får du som gillar utmaningar chansen att vara med på en spännande resa där stort fokus ligger på vår kund och digitala lösningar, du kommer vara en viktig del i denna framtid. Hejco ingår i Fristad Kansas Group.

Tjänsten
I rollen som Purchase & Demand Controller har du ett övergripande ansvar att på artikel-nivå i samarbete med övriga avdelningar, säkerställa allt från inköpsplanering, orderläggning och leveransbevakning samt vad gäller omköp och kapacitetsplanering. Du har fullt fokus på att optimera Hejcos lagernivåer och produktion och tar dom actions som krävs för att generera mervärde till Hejco.

Du kommer att ha din placering på Hejcos kontor, men spenderar också någon dag i veckan på Fristads huvudkontor i Viared där du supporterar de personer inom Supply Chain Planning som administrerar orderläggningen för Hejco.

Tjänsten är ny hos Hejco och en viktig del i tjänsten är att du vill ta ansvar över din egen roll och tycker om att driva ditt arbete i linje med Hejcos Sustainability Statements 2019 och sträva efter att vi på Hejco ska ligga i framkant för miljöarbete och ett hållbart produktionsflöde.

Din Profil

Vi söker dig som är kvicktänkt, analytisk som tycker om siffror samt att ta egna initiativ och att själv kunna påverka hur din roll skall se ut. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi arbetar dagligen i Excel och det är ett krav att kunskapen är hög inom Office-paketet. Vi verkar i en internationell miljö och kommunikation i tal och skrift på engelska är en naturlig del av vår vardag, och du är beredd på att träffa både leverantör och kund.

Tempot är högt och vi arbetar tätt över avdelningarna för att generera mervärde för våra kunder. Du har lätt för att skapa och bibehålla kontakter inom och utanför företaget. Förändring är en naturlig del av dagen, så gillar du att utmana och har en egen drivkraft för att genomföra förändringar, då kan du vara rätt för oss.

Vi ser gärna att du som söker har eftergymnasial utbildning inom Logistik/inköp eller jämförbar erfarenhet inom planering/inköp.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation där du från dag ett får stora möjligheter att själv vara med och påverka. Vi är ett härligt gäng med ett stort driv, stolthet över våra produkter och en stor ambition att få vårt varumärke att växa. Vi söker fler medarbetare som vill vara med på den resan! Under våren 2019 flyttar vi även in i helt nya lokaler i centrala Borås.

Övrigt

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta

Produktion Manager Emma Ivarsson på 033 20 21 87.

Vi tillämpar löpande urval och ser därför framemot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 14 april 2019.

Vår Key Account Manager Joe Jones (din framtida kollega?) funderar över hur våra kunder har det. Se filmen >>

Hejco erbjuder arbetskläder till målgrupperna vård & omsorg, dental, städ, hotell, restaurang & kök. Varumärket finns representerat i ett 10-tal länder i Europa och omsätter c:a 110 MSEK. Hejco ingår i Fristads Kansas Group, den ledande leverantören i Europa inom arbetskläder. Genom en mix av starka varumärken såsom FRISTADS, KANSAS, ACODE, HEJCO, BRAGARD, MARTINSON, m.fl. erbjuder vi breda och attraktiva sortiment. Koncernen bedriver verksamhet i mer än 20 länder och har tre egna produktionsanläggningar. Läs gärna mer på www.fristads.com och www.hejco.com

Sökord: logistik, planering, Inköp, Inköpare, controller, transport, controller, ekonom, ekonomi, supply chain planning
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Säljpoolen AB
Sista ansökningsdag 14 apr (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!