Business Developer / Affärsutvecklare

Business Developer / Affärsutvecklare

Till vårt huvudkontor i Borås eller till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en:


Business developer / Affärsutvecklare - Kedjekunder


Är du en person som får energi i mötet med nya människor och att kunna hjälpa kunder till ännu bättre affärer? Vi söker en driftig person som vill axla utmaningen att utveckla nya och outvecklade kedjekunder. Om du även har minst tre års erfarenhet från försäljning är detta en riktigt bra möjlighet att få jobba med branschens starkaste varumärke!

Du kommer att utveckla och stötta våra återförsäljare i deras arbete och därigenom stärka Fristads position på marknaden som marknadsledare. Du kommer att arbeta tillsammans med våra regionsäljare, ni sätter upp marknads- och bearbetningsplan för dina kedjekunder i Sverige.

Våra värderingar Passion, Enkelhet, Tillsammans, är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.

Vi ställer några frågor till Stefan Karlsson, Fristads Försäljningschef i norr

Du är Fristads försäljningschef i norr, vad är det som har lockat dig till att jobba här?

Jag har tidigare jobbat med arbetskläder och såg det som en positiv personlig utveckling att jobba med återförsäljare. Jag hade tidigare Fristads som kund och fick en bra bild och känsla av företaget. Jag såg det som en intressant utmaning att få leda Fristads norra försäljningsgrupp och att tillsammans driva bra affärer tillsammans med våra kunder.

Varför tycker du att man skall börja jobba hos er?

Fristads är ett marknadsledande företag med ett mycket starkt varumärke som står för kvalitet, innovation, nytänkande och ett hållbarhetstänk. Det är en organisation som hela tiden vill framåt, och vi som arbetar tillsammans är ett riktigt härligt gäng.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ansvarig för utveckling, koordinering och upprätthållande av försäljning och marknadsaktiviteter för nya och outvecklade kedjor och specifika kunder i främst Sverige.
  • Skapa årlig försäljning och marknadsplan samt implementera kampanjer efter kedjans och Fristads specifika behov. Som business developer för kedjor är man huvudkontakt och kontaktperson för frågor som rör Fristads och respektive kedja.
  • Sätta upp mål och handlingsplaner för att maximera kedjornas resultat.
  • Utveckla samt genomföra kundmöten och kundaktiviteter på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
  • Aktivt och i samverkan med kedjorna skapa nya slutkundsaffärer.
  • Löpande och systematiskt utbilda kedjornas medarbetare i vårt sortiment.
  • Presentera, påverka, sälja in och följa upp nyhetslanseringar och kampanjer.
Du bör ha några av nedanstående bakgrunder och erfarenheter
  • God engelska i tal och skrift.
  • Minimum 3 års säljerfarenhet. Erfarenhet från branschen inom arbetskläder är meriterande.
  • Mycket god kunskap inom Officepaketet samt god datavana.
  • Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknadsföring är meriterande
Personliga egenskaper
  • Hög social kompetens och förmåga att skapa långsiktiga relationer då tjänsten innebär mycket kontakt med människor.
  • Förmågan att identifiera var affärsmöjligheterna är som mest sannolika och prioritera därefter.
  • Arbeta välstrukturerat och under eget ansvar.
  • Vara självgående och resultatinriktad samt besitta en god förhandlingsvana,
  • Att ha en framgångsrik och dokumenterad säljerfarenhet samt en personlighet som präglas av en inre drivkraft och viljan att lyckas.
  • Vara rak, ärlig, pedagogisk, drivande och uthållig.


Placering:

Helst ser vi att du bor i närheten av våra kontor i Stockholm eller Borås.

Vi har precis flyttat huvudkontor och lager till Viared strax utanför Borås.

Det är en ultramodern anläggning på 18 000 m2 som blir navet i vår verksamhet.

Vad Fristads erbjuder dig

Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation som ligger i framkant inom vår bransch. Vi kommer att ge dig dom bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll och ständigt arbeta för att utveckla dig som individ.

Vi ger dig en professionell introduktion och du får ett starkt stöd av dina kollegor. Du får en stor frihet under ansvar och du får möjligheten att aktivt påverka kampanjer, produktutveckling samt övriga marknadsaktiviteter. Hälsa är viktigt, därför erbjuder vi våra medarbetare friskvårdsbidrag. Professionella säljhjälpmedel, tjänstebil (Audi, BMW, Volvo och Wv) samt fast lön + bonus ingår i tjänsten.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Säljpoolens rekryteringskonsult Per Asplund på telefon 031-704 51 92. Per har semester mellan vecka 28-31.

Fristads är Sveriges största tillverkare av arbetskläder. Vi har sedan 1925 erbjudit slitstarka och funktionella yrkeskläder till bl.a hantverkare, industriarbetare och servicepersonal. Fristads säljer varumärkena Fristads och Acode via återförsäljare. Återförsäljarna består till största del av industri/bygg handel, arbetsklädersbutiker med inriktning personligt skydd och/eller profil och tvätterier. Fristads erbjuder ett komplett sortiment av högkvalitativa arbetskläder med funktionell och modern design. Från topp till tå, året om, utvecklade på ett innovativt och hållbart sätt.

Fristads AB är en del av Fristads Kansas Group, den ledande leverantören i Europa inom arbetskläder. Koncernen bedriver verksamhet i mer än 20 länder och har två egna produktionsanläggningar. Genom en mix av starka varumärken såsom FRISTADS, KANSAS, ACODE, HEJCO, BRAGARD, MARTINSON, m.fl. erbjuder vi breda och attraktiva sortiment. Läs gärna mer på www.fristads.com

Sökord: Account Manager, Area Manager, Area Sales Manager, Säljare, AM, Försäljning, Distriktsäljare, Konsultent, Fältsäljare, Regionsäljare, nykund, nykundsäljare, affärsutvecklare
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Säljpoolen AB
Sista ansökningsdag 26 aug 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!