Till vårt huvudkontor i Borås eller till vårt kontor i Stockholm söker vi nu enKey Account Manager / KAM Borås / Stockholm
Om du brinner för att utveckla kunder samt våra kunders affärer och lönsamhet, då är detta en riktigt bra möjlighet att få jobba med branschens starkaste varumärke.
Din uppgift blir att aktivt utveckla och stötta våra återförsäljare i deras arbete och därigenom stärka Fristads position på marknaden som marknadsledande. Tillsammans med våra regionsäljare sätter ni upp marknads och bearbetningsplaner för dina kedjekunder i Sverige.
"Som Key Account Manager i Fristads har man en sentral rolle selskapets salgsorganisasjon. Du jobber tett både med våre avholdte samarbeidspartnere og med kollegaer i alle ledd i organisasjonen.Fristads er et av Nordens ledende selskaper i workwear markedet og har spennende planer i årene som kommer. Vi jobber målbevisst for å bli markedets beste og mest foretrukne aktør på bærekraftige arbeidsklær og vi utviklinger oss raskt. Er du opptatt av utvikling, kombinert med målstyring og høyt tempo, så er dette rette stillingen for deg.Fra 1 mars 2021 ble vi en del av Hultafors Group."- Ole Petter Opprann, Salgs Direktør
Om tjänstenDu kommer ha kundansvar för några av våra viktigaste återförsäljare i Sverige och bygga relationer med många olika beslutsfattare hos respektive kund. Du har eget budgetansvar för din kundportfölj och ansvarar för att sätta upp mål och handlingsplan för respektive kund. Vidare kommer du att initiera säljmöjligheter och i samarbete med övriga delar i verksamheten effektivt genomföra respektive aktivitet/kampanj. Du kommer också jobba med koordinering av aktiviteter inom marknad, säljkår, produkt och inköp.
Din bakgrund- Tidigare erfarenhet av försäljning genom återförsäljare
- Erfarenhet från yrkeskläder och PPE
- Förhandlingsvana
- Vana att arbeta i Officepaketet och i CRM system
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Körkort
Personliga egenskaper Du är en resultatinriktad, driven och initiativrik affärsman/affärskvinna som är van vid att arbeta hårt för att uppnå resultat. En affärsmässig i din approach kommer naturligt för dig och du har en grundinställning till utmaningar som är genuint positiv. Du reagerar snabbt på ändrade förutsättningar och kommer med nya idéer för att att möta nya förutsättningar. Att samarbete är viktigt för att uppnå resultat är något du har förståelse för.
Vi erbjuderVi erbjuder dig en spännande roll för att ta Fristads resa till nästa nivå, tillsammans med dina nya Fristadskollegor. Vår personal är viktig för oss och du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt.
Vi erbjuder även ett huvudkontor med nya lokaler, skapade för samarbete och utrustad med modern teknik. Givetvis erhåller du även friskvårdsbidrag och bjuds in till både sociala och hälsoinriktade aktiviteter.
Våra värderingar Passion, Prestation, Enkelhet och Tillsammans, är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.
KontaktI denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Per Asplund, 031 - 704 51 92. Vi tillämpar löpande urval och ser därför framemot din ansökan snarast!
Välkommen med din ansökan!