Student till SEB

Student till SEB

Studerar du och söker ett extrajobb som ger dig en väg in till bankbranschen? Trivs du med att ha kundkontakt och ge service i hög klass? Då ska du söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare till SEB i Borås!

Om tjänsten
Som kundtjänstmedare hos SEB kommer du vara företagets ansikte utåt både i receptionen och via telefon och vara behjälplig mot kunderna. Centralt i rollen blir därmed att ge råd och service till kunder för att bidra till att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer. Detta kan innebära att guida kunder i deras ärenden så att de får den hjälp de behöver. Du kommer även lösa en del av kundernas problem och allt eftersom kan det tillkomma fler mer avancerade arbetsuppgifter. Desto mer som du vill lära dig och tar för dig desto mer förtroende får du.

Arbetet är förlagt på dagtid och antalet arbetsdagar kommer vara ca 1-2 dagar i veckan. Då tjänsten kräver en del upplärning, ser vi gärna att du kan arbeta flera dagar i följd de första två veckorna för att komma in i arbetet.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ge service och råd till kunder
  • Upprätthålla och bygga upp långsiktiga kundrelationer
  • Utföra enklare bankrelaterade arbetsuppgifter
Om dig
Vi söker dig som helst studerar ekonomi eller liknande samt har ett intresse för bank och finans och vill växa med företaget. Du ska ha minst två år kvar på dina studier och tycker om att ha kontakt med kunder. Har du tidigare arbetat med kundkontakt är detta meriterande och om du har lisener inom bank och försäkring ses detta som en stor fördel. Du kommer även bli erbjuden arbete på sommaren och vi ser gärna att du har möjlighet till detta.

Vidare ser vi att du är en person som tycker om att utvecklas och helst har en ambition att arbeta inom bankbranschen efter dina studier. Du har en förmåga att sätta kundernas upplevelse i centrum och försöker ge dem en så god bild av företaget som möjligt. De som lyckas allra bäst hos SEB visar engagemang och tar själv initiativ till att utvecklas.

Viktigt för tjänsten är:
  • Att du har en god känsla för service samt är driven och engagerad
  • Att du är student och har minst 2 år kvar på dina studier
  • Mycket goda svenska kunskaper, både skriftligt och muntligt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om SEB
SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, som ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider. Läs mer på hemsidan www.seb.se

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående.
Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra.
Du får ett ramavtal i Adecco Student AB.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Sista steget är att du får träffa SEB på en intervju hos dem.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736847762 eller isak.ahlvik@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupportadecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Sudentmedarbetare till SEB, Kundtjänst, SEB, Kundrådgivare, Bankrådgivare, Borås, Adecco, Extrajobb, Bank, Finans, Försäkring, rådgivning, kundtjänst
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Deltid, Extrajobb, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 23 sept (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.