Operativ inköpare till telekommunikationsbranschen

Operativ inköpare till telekommunikationsbranschen

Drömmer du om att arbeta på ett globalt och värlkänt företag med en lång och intressant historia? Har du tidigare erfarenheter som inköpare eller supply planner och vill utvecklas vidare i området? Trivs du med att planera flöden och se till kedjan mellan leverantör och kunder flyter på? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare till telekommunikationsbranschen!

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du ha en problemlösande roll, där du dagligen ansvarar för att se till att företagets kortsiktiga och långiktliga materialbehov kan säkerställas. Vidare kommer du jobba nära företagets produktutveckling där du kan förse produktutvecklare med efterfrågat material inför utvecklingen av nya produkter. I rollen som operativ inköpare har du en avgörande roll i att säkerställa kundnöjdheten genom att kunna leverera högkvalitativa inköp. I tjänsten förekommer det fakturahantering, leveransbevakning samt kommunikation inom med företag globalt. Större delen av tjänsten utförs i SAP och en stor del av inköpen är automatiserade där du övervakar avvikelser.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • På daglig basis ansvara för inköp för att kunna svara på kunders behov.
  • Ha en överblick och arbeta proaktivt med inköp för att kunna möta framtida behov.
  • Säkerställa kvalitén och följa upp företagets leverantörer.
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med supply chain/inköp tidigare och är bekant med SAP. Då koncernspråket är engelska har du goda kunskaper i språket. Helst ser vi att du har en teknisk utbildning eller utbildning inom inköp/administration. Viktigt är att du har en god förståelse för kostnader och kvalitetsaspekter när det kommer till inköp och kan urskilja en bra affär mot en dålig.

Vidare ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och branschen samt håller dig uppdaterad inom inköpsområdet. Du ska även kunna ha en god struktur på din dag samt kunna hantera problem som kan uppstå under dagen. Har du ett analytiskt öga och är en lagspelare så har du vad som krävs för denna roll. Du kommer jobba tight med dina kollegor som finns där för stöttning.

Viktigt för tjänsten är:
  • Relevant teknisk högskoleutbildning eller likvärdig
  • Erfarenhet av liknande tjänst
  • God kommunikationsförmåga samt hantera engelska flytande.
  • Bekant med SAP samt tekniskt intresse
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är löpande men inleds med en sexmånadersperiod. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start i juni. Ansökningar kommer att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736847762.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ inköpare, Borås, Adecco, SAP, inköp, supply chain, Inköpare, Telekommunikation, Engelska, Affärssystem
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 24 nov (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.