Kundtjänstmedarbetare till modebranschen

Kundtjänstmedarbetare till modebranschen

Trivs du med kundkontakt och tycker om att lösa problem? Har du ett intresse för mode och inredning? Då ska du söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare inom mode och inredning i Borås!

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare kommer du vara företagets ansikte utåt och ta emot samtal samt mail från kunder. Frågor som du kommer behandla gäller framförallt frågor kring fakturor, leveranser och allmän rådgivning. Det viktigaste i tjänsten är att se till att lösa kundernas problem och få dem till att bli nöjda. För dig som gillar att utvecklas finns det goda möjligheter både utveckla dina arbetssätt samt att ta steg internt inom företaget. Företaget arbetar löpande med feedback och du kommer löpande ha feedbacksamtal. I tjänsten kommer du även få en utbildning så att du blir förberedd på bästa möjliga sätt!

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ge service via telefon och mail
  • Löpande administration
  • Leva upp till företagets värdegrund och ledord
Kundtjänsten har öppet på vardagar 07-21 samt helger 09-19 och dina arbetstider kan vara förlagda däremellan.

Om dig
Vi söker dig som har en har en god kommunikativ förmåga och som tycker om att ha kontakt med kunder. Har du tidigare arbetat med service eller i butik är detta ett plus men detta jobb lämpar sig även för dig som är ny på arbetsmarknaden. Då det förekommer både skriven och talad kommunikation på både svenska och engelska är det viktigt att du behärskar dessa språk.

Vidare ser vi att du är en person som är nyfiken och optimistisk som drivs av att ständigt utvecklas. Eftersom ärendena som dyker upp i tjänsten är av olika karaktär är du bekväm med att anpassa dig efter situationen och kan ta egna initiativ. Till sist trivs du med att jobba tätt med dina kollegor samtidigt som du kan jobba självständigt.

Viktigt för tjänsten är:
  • Kundfokuserad och kommunikativ
  • Strukturerad och initiativtagande
  • Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska
  • Starkt meriterande är flytande norska eller finska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning aningen 1:e april, 4:maj eller till sommaren. Uppdraget är till en början till och med 31:e augusti med stor chans till förlängning eller att du blir övertagen av företaget. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten är heltid och arbetet är förlagt på dagar och kvällar.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 1:e april, 4 maj eller 1: juni men Rekryteringsarbetet sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju..
4. Sista steget är en workshop/gruppintervju hos företaget i sig.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736847762

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, Mode, Kläder, Borås, Adecco, Administration, service, kundtjänst, finska, norska
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 mars (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.