Kundtjänstmedarbetare till modebranschen

Kundtjänstmedarbetare till modebranschen

VIll du ha få möjligheten att arbeta på ett globalt modeföretag där du kan utveckla dina administrativa färdigheter samtidigt som du får mycket kundkontakt? Tycker du om mode och brinner för service? Då ska du söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare till modebranschen i Borås.

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att erbjuda service i hög klass gentemot företagets kunder. Kundernas upplevelse står i centrum och du besvarar deras frågor som berör bland annat leveranser, returer och frågor kring produkter via telefon eller mail. Vidare sker arbetet med dator som hjälpmedel, där du arbetar i flera olika system samtidigt för att kunna ge svar till kunderna. Vid sidan av detta ger tjänsten utrymme för nytänkande, där du själv uppmuntras ta egna beslut och utveckla nya arbetssätt. För dig som gillar att utvecklas finns det goda möjligheter att utvecklas internt inom företaget.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ge högklassig service via telefon och mail
  • Administration i datorsystem
  • Ständigt komma med förbättringar i det dagliga arbetet.
Om dig
Vi söker dig som har en har en god kommuniksativ förmåga och som tycker om att ha kontakt med kunder. Som person har du lätt för att hantera människor och tycker om att hjälpa andra samtidigt som du har ett stort intresse för mode. Då det förekommer både skriven och talad kommunikation på både svenska och engelska är det viktigt att du behärskar dessa språk. Arbetet sker med hjälp av dator och telefon har du vana att hantera dessa verktyg.

Vidare ser vi att du är en person som är nyfiken och optimistisk som drivs av att ständigt utvecklas. Eftersom ärendena som dyker upp i tjänsten är av olika karaktär är du bekväm med att anpassa dig efter situationen och kan ta egna initiativ. Till sist trivs du med att jobba tätt med dina kollegor samtidigt som du kan jobba självständigt.

Viktigt för tjänsten är:
  • Kundfokuserad, kommunikativ och ambitiös
  • Strukturerad och initiativtagande
  • Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska
  • Starkt meriterande är flytande norska eller finska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning v. 39 . Till att börja med är uppdraget på 3 månader med stor chans till att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kundföretaget. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten är heltid och arbetet är förlagt på dagar och kvällar.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start v.39 . Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736847762

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, Mode, Kläder, Borås, Adecco, Administration, service, kundtjänst
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 13 okt (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.