Delivery planer till företag inom telekommunikationsbranschen

Delivery planer till företag inom telekommunikationsbranschen

Trivs du med att arbeta med datorer och vill ha en viktog roll inom en global verksamhet? Trivs du med att arbeta för att få saker och ting att flyta på utan problem? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som delivery planer kommer du ha en administrativ roll där du hanterar interna ordrar för att säkerställa att leveranser går problemfritt. Centralt i tjänsten är arbeta gentemot interna ordrar där du säkerställer att ordrar sker utan avvikelser. I tjänsten kommer du vara kravställare gentemot leverantörerna och kommer ha framförallt mailkontakt mot kunder samt leverantörer. Arbetet sker i systemet SAP. Du kommer ingå i ett team med 7 medarbetare som sitter med liknande arbetsuppgifter men med olika kunder.

I din roll som delivery planer kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Administrering av ordrar i SAP
  • Att vara kravställare gentemot leverantörer
  • Kontakt med leverantörer och interna kunder.
  • Leveransbevakning och planering
Om dig
Vi söker dig som gärna har arbetat med liknande uppgifter tidigare och som har stor datorvana. I ditt arbetssätt är du struturerad och noggrann, samt trivs med att ha en administrativ roll. Du har med fördel insyn i området kring leverans och ordrar. Koncernspråket är engelska vilket ställer krav på god engelska.

Viktigt för tjänsten är:
  • Stor datorvana
  • Engelska i tal och skrift
  • Har helst arbetat med SAP, alternativt annat affärssystem
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som delivery planer är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är till en början till september men kommer med stor sannolikhet förlängas. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start i juni. Ansökningar kommer att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736 84 77 62

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Leveransplanerare, Deliver planer, orderadministratör, Borås, Adecco, SAP,
Mer info
Område Borås
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 3 juli (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.