Administratör för bokföring, personal och löner m.m. i Visma

Administratör för bokföring, personal och löner m.m. i Visma

Dina arbetsuppgifter

Arbetet innebär att administrera uppgifter inom ekonomi- och personalområdet. Primärt hantera löpande bokföring och kund- och leverantörsfakturor samt fakturering och hantering av in- och utbetalningar. Vidare ansvarar du för kontroller av bland annat skattekonto, skattedeklaration och energiskatt. Du hanterar företagets löneadministration. Även avstämningar och samarbete med kund- och leverantörsreskontran samt ansvara för rapportering av statistik och enkäter till SCB.

Utöver det kommer arbetet innefatta följande delar:
  • Uppdatering av leveransplan; inkommande/utgående gods
  • Personaladministration; anställningsavtal, uppdatering av schema, rapportering till myndigheter och fackförbund mm.
  • Posthantering
  • Miljörapport, uppdatering av säkerhetsdatablad
  • Arkivering
  • Skriva nyhetsbrev och andra dokument enligt önskemål från ledningen
  • Beställning av förbruknings- och kontorsmaterial
Du kommer arbeta i olika system bl.a. Visma Administration 500 och Visma Anläggningsregister, Visma Lön, Office-paketet (Excel och Word), Monitor för attestering av stämplingar, schemaarbete m.m. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande företag.

Din profil

Vi söker dig som tycker om att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och har följande meriter:
  • Gymnasieutbildning, inriktning mot ekonomi.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarande ekonomi- och administrationsarbete.
  • Erfarenhet av systemen Visma och Monitor.
  • Goda kunskaper i Office-paketet. (framförallt word och excel)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skift
Som person har du en förmåga att självständigt driva dina processer vidare, samtidigt som du ber om hjälp när det behövs. Du är noggrann och trivs att arbeta mot mål och har en hög kvalitetsmedvetenhet, samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du samarbetar med andra och därigenom bidrar till ett gott arbetsklimat samt en god arbetsmiljö.

Övrig information

Uppdraget är ett längre vikariat för en föräldraledighet och därför tidsbestämt. Gärna start i maj/juni 2020 till beräknat slutdatum 31 juli 2021. Du blir anställd av Konsultia och arbetar som uthyrd konsult hos Kesam Indusrilackering AB.

Sök jobbet via denna annons och vid frågor kontaktas Kjell Wikström, kjell@konsultia.se.
Mer info
Kontaktperson Kjell Wikström
Telefon 070-296 37 80
Område Bollnäs
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Konsultia AB
Sista ansökningsdag 31 maj 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Kesam är en leverantör av ytbehandlingstjänster med fabriker i Bollnäs och Arbrå.
Vi är för närvarande 27 anställda och huvudkontoret ligger i Bollnäs.

Konsultia är specialister på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.