Butikschef till Systembolaget

Om jobbet

Din prioriterade arbetsuppgift kommer att vara att leverera ett kundmöte som imponerar och suverän service till alla i
Sverige, via dina medarbetares prestationer – Alltid, varje dag! I ditt uppdrag ingår att ta ansvar för kundens upplevelse av hela Systembolaget och hjälpa dina kollegor att bli framgångsrika. Butiken har 7 medarbetare.

Om oss
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Och i vilken annan verksamhet kan man rädda liv och samtidigt bli expert på mat och dryck?

Din roll
Som butikschef på Systembolaget har du det direkta ansvaret för ansvarsfull försäljning och personalen i din butik. Som butikschef skapar du förutsättningar för dig och dina medarbetare så att ni kan leverera imponerande kundmöten. Du planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Till hjälp har du butikens ledningsgrupp. Du hanterar personalplaneringen och sortimentsanpassningen. Du deltar också i den dagliga butiksdriften, beställer varor och leder och deltar i försäljnings- och lagerarbetet.

Din profil
Du är en driven och engagerad person som dessutom är serviceinriktad och ansvarsfull. Du är prestigelös och duktig på att inspirera och engagera dina medarbetare. Vi ser att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap och har förmåga att sätta sunda och tydliga gränser, samt att du är mål- och resultatorienterad och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss efter våra kunders behov. Du brinner för det goda kundmötet och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna till att nå resultat. Du kommer att leda och arbeta tillsammans med dina medarbetare i den dagliga driften. Genom ett passionerat ledarskap, en stark vilja, ett stort engagemang, hög energi samt ett starkt personligt ledarskap lyfter du och dina medarbetare kundmötet till högsta nivå. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du, i kundmötet, är hela Systembolagets ansikte utåt.

Du har flera års dokumenterad ledarerfarenhet och en av dina drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och utvecklas.

Du har fyllt 20 år.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Ansökan
Låter detta som ett jobb för dig? Ansök redan idag, dock senast den 5 november 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt går det bra att skicka in ansökan med din Linkedin profil. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Hedman på 076- 14 13 512.
Jobbfakta
Kontakt

Ring Ulrika Hedman, 076- 14 13 512

Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

5 nov

Om företaget

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Och i vilken annan verksamhet kan man rädda liv och samtidigt bli expert på mat och dryck?