Sektionschef till Leverantörsfakturaprocess-sektionen

Sektionschef till Leverantörsfakturaprocess-sektionen

Befattningen erbjuder
  • Kan du se dig engagerad på en myndighet i stark tillväxt?
  • Stimuleras du av att med dina erfarenheter och kompetenser få bidra till utveckling?
  • Är det viktigt för dig att ha balans i arbets- och privatliv?
  • Vill du ta del av och bidra till den goda stämningen som råder på arbetsplatsen?
Då kan det vara dig vi söker.

Om tjänsten

Leverantörsfakturaprocess-sektionen (LP-sektionen) har funktionsansvar för Leverantörsfakturaprocessen och rapporterar direkt till chefen för Ekonomiredovisningskontoret. LP-sektionen är en del av avdelningen Ekonomiredovisningskontoret med placering i Boden. Medarbetarna arbetar i serviceinriktade team där vi gemensamt tar ansvar för våra uppdrag och gemensamma lärande. Hela avdelningen har ca 47 st anställda varav ca 25 medarbetare arbetar på LP-sektionen.

På hela avdelningen arbetar vi sedan många år tillbaka teambaserat där varje team har sin spetskompetens. Teamen är i mycket självstyrande och kompetensöverföring mellan medarbetare är en naturlig del av arbetsdagen.

Arbetsuppgifter

I och med de självgående specialisteamen är en viktig del av arbetet att delegera och involvera medarbetarna för att skapa engagemang och delaktighet. Det kräver också att alla chefer inom avdelningen är goda förebilder som ledare och kan agera tydligt och konsekvent.

Som chef kommer du behöva ta beslut för att säkra produktionen, utvecklingen samt det gemensamma samarbetet och engagemanget på hela avdelningen. Du har ansvar för personal, resultat och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. På befattningen verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att säkerställa att interna riktlinjer följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är att du som sektionschef även säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Genom dialog skapas förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sina uppdrag, sina mål och sin utveckling.

Några av de arbetsuppgifterna du kommer ha är:
  • Långsiktigt och kortsiktigt förbättra och följa upp verksamheten.
  • Rapportera till berörda om verksamhetens status.
  • Fortsätta att utveckla metoder och rutiner i ekonomiflödet.
  • Anpassa arbetsmetoder och delprocesser för ständigt ökad effektivitet.
  • Anpassa arbetet på sektionen efter den digitalisering som samhället genomgår.
  • Utveckla samarbetet med Högkvarteret/LedsPlanEk.
  • Utöka tjänsteutbud inom ansvarsområdet.
  • Öka team-arbetet och skapa sin egen plattform i ledningen av Ekonomiredovisningskontoret samt informationsansvar inom avdelningen och gentemot övriga Försvarsmakten.
Kvalifikationer
  • Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning /kompetens
  • Körkort B (manuell)
Meriterande
  • Dokumenterad arbetslivsrelaterad chefserfarenhet på minst fem år, gärna från ekonomiavdelning, ekonomistab eller redovisningsbyrå
  • Ledarskapsutbildning från högskola alternativt från auktoriserad arrangör
  • Drivit förändringsarbete i någon form med påvisbart resultat
  • Erfarenhet eller utbildning inom service
  • Erfarenhet av projektarbete
Personliga egenskaper

För att trivas och passa på den utlysta befattningen behöver du kunna strukturera ditt arbete och driva dina processer. Vidare behöver du samverka flexibelt med andra mot gemensamma mål och relatera till dem - kollegorna - på ett lyhört och smidigt sätt.

Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du behöver även vara lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer samt arbeta i enlighet med välfungerande struktur.

Vi letar en person som agerar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policyer och riktlinjer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Detta är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Befattning är placerad i Boden.

Förfrågningar om befattningen kan göras till avdelningschef Susanna Winblad von Walter, 0921-348464.

Fackliga representanter

Samtliga kan nås via växeln 0505-45 10 00)

SACO: Camilla Robertsson

SEKO: Lise-Lotte Larsson

OFR/S: Kjell Tetzlaff

OFR/O: Arne Nilsson

Välkommen med din ansökan senast 2021-03-16. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten HR Centrum är en service- och supportfunktion som har ansvar över Försvarsmaktens gemensamma förvaltning och stödverksamhet inom service, administration och HR. Vi är cirka 680 medarbetare med verksamhet i 25 orter runt om i landet.

Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Mer info
Område Boden
Yrkesroll Organisation & ledning, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Sista ansökningsdag 16 mars 2021 (16 dagar kvar)