Vi letar arbetsledare till DO Dalsland!

Är du en stabil och driftig person med administrativ kompetens och goda ledaregenskaper? Gillar du dessutom att lösa kniviga problem och föredrar när arbetsdagen inte är alltför förutsättningsbar? Uppskattar du frihet under ansvar och att vara en del i en tight grupp? Då kanske du är vår nya arbetsledare!

Om tjänsten

Vi som entreprenörer underhåller och sköter på uppdrag av Trafikverket 150 mil vägnät inom driftområde Dalsland. Arbetena bedrivs året runt och varje årstid har sina unika utmaningar. Vinterväghållning, grusvägsunderhåll, slåtter, dikning och trafikolyckor är ett axplock av arbetsuppgifter.

Som Arbetsledare på Driftområde Dalsland har du eget ansvar för projekt eller delprojekt där du planerar, leder och fördelar arbetet samt bistår platschefen. Arbetet innefattar bland annat kvalitetssäkring, arbetsmiljöarbete, kundkontakt, ekonomisk uppföljning, planering av personal och maskiner, fakturering och delaktighet vid budget. Rollen är därmed till stor del administrativ men även regelbunden närvaro ute i projekten är nödvändig. Hos oss får du ramar snarare än instruktioner och det är viktigt att du förmår lösa arbetet effektivt och med god kvalitet. På DO Dalsland blir dagen sällan som en planerat. Du utmanas och utvecklas och lär dig en massa. En av våra Arbetsledare beskriver sitt jobb så här,

"Mycket av vår vardag går ut på att få den fyrkantiga klossen att passa i det runda hålet....och när du nästan är där kommer någon med en trekantig kloss."

På kontor DO Dalsland är vi 4 tjänstemän, och 2 yrkesarbetare som arbetar tätt tillsammans med att varje dag lösa den stora variation av utmaningar som möter oss i driften. Gruppen är mixad och det råder en familjär stämning. Du förväntas ta stort eget ansvar men du har alltid kollegor att luta dig emot.

Beredskapstjänstgöring och periodvis oregelbundna arbetstider ingår i tjänsten främst under vinterhalvåret. B-körkort krävs. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi ser med stor nyfikenhet på sökanden från andra branscher och vill höra vad du kan bidra med hos oss

Du är en engagerad problemlösare med ett förtroendefullt sätt!

För att lyckas och trivas i arbetsgruppen och i rollen krävs att du har ett starkt driv och engagemang för ditt arbete samt ett öppet och jordnära sätt. Viktigt för den här rollen och för att du ska komplettera gruppen väl är en god administrativ kompetens lämpad för våra projekt. Lika viktigt är det att du har ett intresse av att ta dig an andra typer av arbetsuppgifter av mer produktionsnära art. Du behöver alltså trivas både vid skrivbordet och ute i produktionsmiljö.

Vi ser att de som lyckas allra bäst i rollen som arbetsledare är de som självständigt kan ta sig an ett problem och lösa det även då de inte på förhand vet hur de ska göra. Du behöver ha god förmåga att tillgodogöra dig och rätt tolka information skriftligen, exempelvis i våra kontrakt. Likaså behöver du kunna dokumentera ditt eget arbete på ett tillfredsställande sätt. Oavsett situation ska du kunna ge ett stabilt och förtroendefullt intryck gentemot beställare, leverantörer och tredje man.

Vänligen bifoga meritförteckning och personligt brev i ett och samma dokument. I brevet önskar vi att du berättar lite om dig själv och varför du passar som arbetsledare hos oss. Vänta inte med din ansökan, urval kommer att ske löpande.

För att säkerställa en god och säker arbetsmiljö tillämpas slumpmässiga alkohol-och drogtester på våra arbetsplatser under 2020.
Mer info
Kontaktperson Mika Mörner, HR
Telefon 070 779 42 95
Område Bengtsfors
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 17 000 anställda och en omsättning på 56 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.