Hoppa till innehåll
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp

Administrativ lager och förrådsförvaltare

Publiceringsdatum
08 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Administrativ lager- och förrådsförvaltare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!

Om tjänsten

Som lager- och förrådsförvaltare arbetar du med förrådsverksamheten på tilldelat lager/förråd i Åsbro. Du kommer att ha ett varierande arbete med administrativt- och operativt arbete, men fokus ligger på den administrativa delen. Lagret är under stor utveckling och verksamheten kommer att öka mycket framöver. I rollen ingår att upphandla och beställa materiel till lagret/förrådet för att säkerställa korrekt lagersaldo. Det kommer även att finnas möjlighet att delta i olika förbättringsprojekt som syftar till att utöka och förbättra verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
  • Upphandling och beställning av depå material
  • Delta i verksamhetsutvecklingsprojekt som är relaterade till verksamheten på tilldelat lager/förråd.
  • Vara den lageransvarige behjälplig i administrativa uppgifter
  • Stötta i utvecklingsarbete för lager/ förrådsverksamheten.
  • Arbetsmiljöarbete och deltagande vid skyddsronder
  • Operativt arbete kommer att förekomma
I din roll kommer du att stärka division Näts lager- och förrådsverksamhet så att det finns organisation, materiel, processer samt kunskap för att hantera logistiken vid normal verksamhet, men även vid störningar, kris, höjd beredskap och krig. Du får även möjlighet att vara med och bygga upp en verksamhet, där det finns stor flexibilitet i vilka arbetsuppgifter man kan ta på sig beroende på tidigare kunskaper och erfarenhet.

Sektionen består för närvarande av tf. enhetschef, sex anställda och två konsulter.

Om dig

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga med en naturlig förmåga att samverka med olika kontaktytor. Du är kvalitetsmedveten och har en god struktur i ditt arbete. I denna roll är det viktigt att vara initiativtagande, ha ett kreativt sinne och vara lösningsorienterad. Vidare är du beslutsam och vågar fatta självständiga beslut med tilltro till din egen kompetens och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, eller annan utbildning som Svenska kraftnät bedömer som likvärdig. Du kan även ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som myndigheten anser likvärdig.

Du har även:
  • Flerårig erfarenhet från förråds- och lagerverksamhet som Svenska Kraftnät bedömer som relevant
  • Erfarenhet av beställarrollen, upphandling/avrop och uppföljning
  • Datavana, Office-paketet
  • B-körkort
  • Giltigt truckförarbevis kategori B1
  • Behärska svenska och engelska väl i tal och skrift.
Du har gärna erfarenhet av:
  • Lastmaskinsbevis för hjullastare godshantering C2
  • Erfarenhet av att arbeta på myndighet eller offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av att arbeta med lagersystem som användare (exempelvis IFS)
  • Erfarenhet av att arbeta med materiel för lokal-, regional- eller transmissionsnät
  • Erfarenhet av säkerhetsskydd och/eller signalskydd samt hantering av säkerhetsskyddsklassificerad information och/eller system.
Bra att veta
  • Tjänsten är placerad i Åsbro
  • Resor förekommer i denna tjänst; En till tre övernattningar per månad inom Sverige.
  • Sista ansökningsdag 28 maj, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan.
  • Tjänsten är en Tillsvidareanställning
Kontakta gärna rekryterande chef Matay Yoken, tel. nr. 010- 475 8341 alternativt ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 maj 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd.