Lager och logistikchef sökes till Arvika

Lager och logistikchef sökes till Arvika

Har du erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik? Trivs du med personalansvar och har ett särskilt gott öga för logistik? Då ska du söka tjänsten omgående!

Dina arbetsuppgifter

Som lager och logistikchef hos vårt kundföretag kommer du att arbeta med övergripande ansvar över såväl personal som lagerhantering med allt från budgetarbete, inkommande leverans där man säkerställer att produkterna som varit uthyrda har kommit tillbaka hela och rena, utgående leverans där man ser till att allt man skickar iväg är dokumenterat och följer kunds beställning, inventering, planering av reparation och service på produkterna, inköp och även logistikplanering av egen lastbil samt externa åkerier.

Din profil

Som lager och logistikchef ser vi till dig som tidigare varit verksam inom lagerbranschen och har erfarenhet av att arbeta med personal och logistik. Vi ser att du har ett särskilt gott handlag mot att arbeta med såväl logistik och planering men även personal och kunder. Som person är du ordningsam, strukturerad och har en god social kompetens.

Skallkrav:
  • Behärska svenska och engelska i tal och skrift
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Körkort B*
  • Kunskaper inom något lager/logistik affärssystem
Meriterande:
  • Körkort C/CE
  • Truck/hjullastarkort
Villkor

Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Arvika
Arbetstider: 08:00 - 17:00 med viss flexibilitet

Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande.
Mer info
Område Arvika
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en stor aktör på marknaden när det kommer till att bygga upp och arrangera stora evenemang så som olika idrottsevenemang, konserter, bröllop och andra festliga tillställningar. Dem strävar efter att vara ett företag där glädje och trivsel kommer först och på riktigt anser att det viktigaste är just glädje och trivsel

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.