Inbound Logistics Planner - Materialplanerare

Inbound Logistics Planner - Materialplanerare

Om tjänsten
Som Materialplanerare kommer du arbeta i ett team där du är ansvarig för ett antal olika leverantörer där du har det övergripande ansvaret för materialtillgängligheten till produktionen. Ditt team arbetar tillsammans med att utveckla och förbättra era leverantörer, hemtagningsmetoder och interna processer. Du kommer vara en del i ett team där ni har roligt tillsammans och dagligen ställs inför olika utmaningar med möjlighet till att hela tiden utvecklas personligen samt bidra till ständiga förbättringar av teamets arbetsprocesser. Ditt uppdrag är hos en av våra kunder i Arvika som är ett globalt stort bolag inom fordonsbranschen och är en av Arvikas största arbetsgivare. Anställningen är till en början ett konsultuppdrag via oss på Adecco med möjlighet till en tillsvidareanställning över tid hos vår kund. Adecco verkar lokalt i Arvika med kontor vid Arvika torg och flera intressanta kunder i området. Anställningen är heltid, arbetstiden 7-16 med möjlighet till flex.

I din roll som Inbound Logistic planer - Materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Leverantörskontakter, säkerställa materialtillgänglighet
  • Utveckling och förbättringsarbete
  • Teamarbete
Om dig
Vi söker dig som gärna har en utbildning inom ekonomi, logistik, planering eller arbetslivserfarenhet inom området. Du är en person som trivs med utmaningar i vardagen där du är duktig på att hantera omplanering av arbetsuppgifter och prioriteringar. Du är en kreativ person som samtidigt är strukturerad och har en god kommunikativ förmåga där du dagligen lyckas lösa problem och säkerställa materialtillgängligheten till företagets viktiga produktion. Du är en social person som trivs i att arbete i ett team och har lätt för att hantera olika situationer och kontaktytor. Du är en ansvarsfull person som tycker om att driva och utveckla processer framåt.

Positivt för tjänsten är:
  • Utbildning inom området eller erfarenhet inom logistik
  • Goda kunskaper i Office Paketet - särskilt Excel
  • Hanterar svenska och engelska i tal och skrift
  • Vana att arbeta i affärssystem såsom SAP
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Wiman - 073 - 684 7224, frida.wiman@adecco.se
Sara Holm - 073 - 684 76 97, sara.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Frida Wiman
Telefon 0570-757 481
Område Arvika
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.