Kontorschef till Logents tullverksamhet i Hån/Örje

Kontorschef till Logents tullverksamhet i Hån/Örje

Om tjänsten

Inspireras du av möjlighet att påverka och skapa goda resultat? Är du en utvecklingsinriktad ledare med gedigen tullbakgrund och söker en ny spännande utmaning i ett bolag som växer och vågar tänka nytt? Ta chansen att söka rollen som Logents kontorschef för tullverksamhet som startas i Hån/Örje i början på 2019!
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Svinesund och från 1 mars 2019 har vi även en ny tullverksamhet i Hån, ytterligare nyetableringar pågår som räknas bli klara slutet 2019. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

Som kontorschef har du budget-, resultat-, personal- och verksamhetsansvar. Du kommer att få en spännande roll med att leda uppstarten av vår tullverksamhet i Hån/ Örje och ansvara för att rutiner och process sätts på plats. Du ansvarar för att utveckla verksamheten och skapa god lönsamhet, ökad tillväxt och hög kvalitet, du deltar också dagligen i det operativa arbetet med tulldeklarationer och fakturering. Till din hjälp för att lyckas har du initialt tre medarbetare som du coachar och inspirerar till ett starkt team med energi och framåtanda. Du får som kontorschef en central roll där du sitter i ledningsgruppen för tullverksamheten och tillsammans med Logents säljare ansvarar för kunder, kundnöjdhet och driver försäljningsarbetet för tullverksamheten framåt mot uppsatta mål. Rollen som kontorschef innebär många kontakter både internt och externt; kollegor inom Logent, kunder, myndigheter etc. Som kontorschefen rapporterar du till VD, Logent Customs.

Din profil

Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av arbete med tulltjänster, kanske har du tidigare arbetat som tullombud, gräns- eller tullspeditör eller vid Tullverket. För att lyckas i din roll som Kontorschef är vi övertygade om att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar och har en situationsanpassad ledarstil med förmåga att engagera, motivera och delegera i det dagliga arbetet. Vidare har du stort intresse för ekonomi och siffror och motiveras av att utveckla verksamhet och skapa goda resultat.
Du är en kommunikativ och lyhörd person med hög social kompetens som arbetar målmedvetet genom eget och andras arbete. Som person är relationsskapande och bra på samarbete, du bygger ditt nätverk både inom och utom organisationen för att driva det egna arbetet framåt.
Du har god datavana, goda kunskaper i engelska både i tal och skrift, har du erfarenhet av tullsystemet Emma är det meriterande.

Intresserad av tjänsten?

Ta den unika chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Kontorschef hos Logent Tull, du ansöker via annonsen senast den 25 november. Blir du utvald att gå vidare i rekryteringsprocessen planerar Logent hålla intervjudag för tjänsten i Årjäng den 28 november. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på Logent, tel. 070-722 77 59 eller mail marie-louise.baath@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Marie-Louise Bååth
Telefon 070-722 77 59
Område Årjäng
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 26 nov (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.