Kontorschef till Logents tullverksamhet i Hån/Örje

Kontorschef till Logents tullverksamhet i Hån/Örje

Om tjänsten

Inspireras du av möjlighet att påverka och skapa goda resultat? Är du en utvecklingsinriktad ledare med viss tullkunskap och söker en ny spännande utmaning i ett bolag som växer och vågar tänka nytt? Ta chansen att söka rollen som Logents kontorschef för vår tullverksamhet i Hån/Örje!

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Svinesund och Hån. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

Som kontorschef kommer du ha det övergripande ansvaret för kontorets verksamhet och dess tre medarbetare med fullt budget- och resultatansvar. Kontoret är i en spännande tillväxtfas med ökat antal affärer och nya kunder på väg in. Du leder och fördelar arbetet på kontoret, har kundkontakt och ansvarar för att rutiner och processer sätts på plats enligt ingångna avtal. Du får en bred roll där du både arbetar med strategiska frågor och ansvarar för att utveckla verksamheten med god lönsamhet och hög kvalitet samtidigt som du deltar i det dagliga operativa arbetet med tulldeklarationer och fakturering. Du blir en del av ledningsgruppen för Logents tullverksamhet.
Som kontorschef rapporterar du till VD, Logent Customs.

Din profil

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av ledarskap och arbete med budget- och resultatansvar för en verksamhet. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av arbete med tulltjänster, har du arbetat som tullombud, gräns- eller tullspeditör eller vid Tullverket är det meriterande. I ditt arbete är du resultatinriktad och gillar siffror och ekonomi, du drivs av hög kundnöjdhet och av att nå uppsatta mål och goda resultat. För att lyckas i rollen som kontorschef hos oss är vi övertygade om att du är en målmedveten, trygg och stabil ledare med förmåga att tydliggöra mål och involvera och inspirera dina medarbetare.

Som person är relationsskapande och bra på samarbete, du bygger ditt nätverk både inom och utom organisationen för att driva det egna arbetet framåt.
Du har datavana och goda kunskaper i excel, vidare behärskar du svenska och engelska i både i tal och skrift. Har du erfarenhet av tullsystemet Emma är det meriterande.

Intresserad av tjänsten?

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande roll i ett logistikbolag som växer. Du får duktiga medarbetare, många intressanta kunder och inte minst möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev senast den 2 februari där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som kontorschef hos Logent.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på Logent, tel. 070-722 77 59, marie-louise.baath@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Marie-Louise Bååth
Telefon 070-7227759
Område Årjäng
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 2 feb 2020 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.