Butiksansvarig

Butiksansvarig

Arbetsplatsbeskrivning

Storlien
Food befinner sig i en ny fas och letar efter en butiksansvarig som kan leda och driva butiken.

Storlien
Food är en livsmedelsbutik som ligger nära den norska gränsen vilket innebär att många av våra kunder kommer från Norge. Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration och får ett bra personligt bemötande från all vår personal.
Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Din roll

Att vara butiksansvarig
innebär att du kommer sköta den dagliga driften och ha regelbundna avstämningar med ägarna. Detta är en ny roll i företaget och för rätt person innebär tjänsten fullt arbetsgivaransvar och är ekonomiskt ansvarig för en stor del av butikens samtliga kostnader.

Storlien
Food har största delen kunder från Norge så kunskap i Norska är starkt meriterande. Motiveras du av att leda och motivera personal samt att se affärer i varje kund då är du rätt för oss.

Som butiksansvarig
ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetare så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.

I ditt
arbete ingår att:
  • Leda försäljningsarbetet
  • Skapa en säljande och inspirerande
miljö i butiken
  • Arbeta med olika
kundaktiviteter
  • Säkerställa att märkningen är
korrekt på produkter som säljs
  • Företräda Storlien Food på den
lokala marknaden gentemot kunderna.
  • Säkerställa den dagliga driften
– bemanning, varuförsörjning, prissättning mm
  • Ansvara för budget för butiken
  • Initiera, leda och driva olika
initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
  • Coacha medarbetare för att
uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
  • Ansvara för löpande
personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion
av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och
regelverk etc.
  • Säkerställa att livsmedelslagar
följs
  • Säkerställa att ägarnas mål
följs

Tjänsten är
en tillsvidareanställning på heltid.





Utbildning
  • Gymnasieutbildning är ett krav
  • Eftergymnasial utbildning eller
högskola är meriterande

Erfarenhet/
kompetens
  • Tjänsten kräver bred erfarenhet
och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
  • Dokumenterat goda resultat i
detaljhandelsförsäljning
  • Dokumenterad erfarenhet av att
leda förbättringsarbete
  • Dokumenterad erfarenhet av att
leda personal är meriterande
  • Erfarenhet i
livsmedelslagstiftning och märkning

Tempot i
butiken kommer periodvis vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.

Ansökningsförfarande

Vi ser gärna
att du besöker butiken för att bilda dig en egen uppfattning om butikens utvecklingsmöjligheter och framtid.


Urval sker
löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner

Bassima | Ägare
Mer info
Kontaktperson Bassima
Telefon +47 90891300
Email Mejla Bassima
Område Åre
Yrkesroll Försäljning, Butik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 apr 2020 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hos oss hittar du utvalda matvaror från hela värden.Storlien Handel ligger nära den Norska gränsen, gränshandel är viktig för butiken.
Företaget kan hjälpa till med boende.