Platschef - K-Bygg Undersåker

Platschef - K-Bygg Undersåker

Är du en ambitiös och driven chef som är van att arbeta inom handel? Är du dessutom en person som gärna axlar stort ansvar och vill ha en central roll vid en av våra anläggningar? Då kanske K-Bygg i Undersåker i vackra Åredalen är din nästa arbetsplats?

K-Bygg går en spännande framtid till mötes och är nu på jakt efter en Platschef vid vår anläggning i Undersåker. Du kommer att ansvara för drift och skötsel av anläggningen och kommer att ha en betydelsefull roll i det strategiska arbetet framåt. Viktigt är att du också ska kunna leva och förmedla våra värderingar, policyer, riktlinjer och visioner. Vi söker dig som är hungrig efter nya utmaningar, flexibel och som vill leda och motivera dina medarbetare, att nå nya höjder i försäljning och resultat på vår fortsatta väg framåt.

Varför K-Bygg?

Hos K-Bygg fokuserar vi på människan - oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende - och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi våra kunder på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer.

Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring.

Arbetsuppgifter & Ansvarsområden

I rollen som Platschef kommer du ha det övergripande ansvaret för anläggningens verksamhet, omsättning, resultat, personal och drift. Löpande följer du upp resultat och nyckeltal samt ansvarar för framtagande och verkställande av anläggningens affärsplan och budget.

Som Platschef har du det yttersta ansvaret för hela anläggningens verksamhet och rapporterar direkt till en av våra regionchefer. Du kommer aktivt att leda, coacha dina medarbetare och se till att de utvecklas och har rätta kunskaper, verktyg och förutsättningar. Du behöver även kunna delegera och fördela arbetet utifrån krav, behov enligt gällande rutiner och regler för att maximera anläggningens resultat.

Din profil

Vi ser gärna att du har relevant utbildning i botten eller motsvarande kunskaper och kompetens från ledande befattningar med personalansvar inom bygg- eller detaljhandel. Dessutom ser vi att du har gedigen kunskap om byggbranschen, god produktkännedom samt förståelse för entreprenörers, företagskunders och konsumenters behov.

Du bör ha goda kunskaper i företagsekonomi och vara van att läsa och analysera nyckeltal och kunna styra verksamheten mot dessa och budgeterade mål. En fördel är om du också har kunskap om de lagar, förordningar och avtalsrätt som gäller inom handel.

Du har goda kunskaper i Office-paket och att arbeta i integrerade affärssystem. För att lyckas i rollen bör du vara en person med stort driv och engagemang som har förmågan att ta och förankra initiativ och förmedla ett positivt ledarskap.

Som person är du social, kommunikativ och utåtriktad, du skapar lust och inspiration genom att delegera ansvar, skapa delaktighet och få medarbetarna att göra sitt bästa för våra kunder varje dag.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Åre
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb 2021 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.