Hoppa till innehåll
Clevry logotyp

Ekonomiassistent

Publiceringsdatum
19 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Om företaget

Vår kund är branschledande i Norden inom bygg och anläggning och söker nu en Ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning med omgående start. Mer information om bolaget ges under en första telefonintervju. Välkommen med din ansökan redan idag!




Din roll

Som
ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra kommer du att hantera leverantörsfakturor och registrering i både i pappers- och pdf-format. Du jobbar även med utbetalningar, påminnelsehantering, ränta och moms samt med uppföljning. Du jobbar i flertalet olika ekonomiska system men även i Excel och övriga Microsoft Office program. Tjänsten är en stor möjlighet för dig som vill in i ekonomibranschen och utvecklas på ett välkänt bolag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry på inledningsvis 6 månader med mycket goda chanser till förlängning därefter.
    Huvudsakliga arbetsuppgifter
    • Fakturahanteringmed kontering, påminnelsehantering och inkasso
    • Ankomstregistreringav fakturor och kundfakturering
    • Hanteringav e-fakturor och registreringsunderhåll
    • Registreringav in- och utbetalningar
    • Löpandeekonomisk support
      Din profil

      Vi
      söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt dig som har en vidareutbildning inom ekonomi och nu är på jakt efter en ny utmaning. Du bör ha ett stort intresse för ekonomi och siffror samt en grundläggande förståelse för moms- och skatteregler samt ekonomiska samband. Fördelaktigt är om du har erfarenhet av leverantörsreskontra. Ett ytterligare krav för denna tjänst är att du obehindrat kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift samt att du har god systemvana i Excel. Det är mycket meriterande om du tidigare har jobbat med liknande arbetsuppgifter eller med ekonomiadministration.

      Som
      person tror vi att du som söker är anpassningsbar och strukturerad. Du är även kommunikativ då du har en supportande roll men också noggrann och skapar lätt ordning och reda bland dina arbetsuppgifter. Då du i denna roll har varierade arbetsuppgifter och då arbetstempot bitvis kan skifta ser vi gärna att du är flexibel men också stresstålig. Givetvis lägger du också en stor vikt vid kvalitén i ditt arbete och sprider en härlig och positiv energi till kollegor och kunder!

      Rekryteringsprocessen
      I denna rekryteringsprocess samarbetar detta företag med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

      Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

      Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

      Om Clevry

      I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

      Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
      Clevry logotyp
      Sök jobbet
      Ansök senast
      19 mars 2024 (16 dagar kvar)
      Ansök nu

      Om arbetsgivaren

      CLEVRY

      Lindhagensgatan 74
      112 18 Stockholm
      08-612 04 90