

Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Peab!
Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 15 000 medarbetare. Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag och få en fot in i ett stort och spännande bolag! Vi går igenom urvalet löpande.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Peab kommer du till exempel att:
- Sköta leverantörsreskontra
- Månads- och bankavstämningar
- Hantera utbetalningar
- Hantera uppläggning av leverantörer
- Hantera påminnelser
- Momsfrågor
Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
- Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration
- Är obehindrad i engelska och svenska i tal och skrift då svenska är språket som används på företaget och kontakt med engelsktalande leverantörer/intressenter kan förekomma
Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel. Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Flexibel
- Samarbetsvillig
- Start: Omgående.
- Omfattning: Heltid, minst 6 månader fram med god möjlighet till förlängning.
- Placering: Ängelholm.
- Övrigt: Under processens gång kommer du utöver att träffa oss och kund på intervjuer även att genomföra ett logik- och personlighetstest.
- Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via oss på Academic Work. Rekryteringsprocessen hanteras av oss och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.