

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Peab i Ängelholm
Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 15 000 medarbetare. Det finns nu möjlighet för dig som vill fortsätta din ekonomikarriär på ett stort och spännande bolag att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande!
Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du bland annat arbeta med att:
- Sköta kundfakturering
- Registrera inbetalningar
- Sköta avstämningar och underhåll av reskontra
- Kontera fakturor, sköta påminnelser och inkasso
- Övrig ekonomisk administration
Kvalifikationer
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
- Har erfarenhet av att arbeta med administration, önskvärt inom ekonomi
- Har en god systemförståelse och är trygg i att arbeta med större flöden
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift då båda språk används i det dagliga arbetet
Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel. Stor vikt i denna process kommer däremot läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Flexibel
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
- Placering: Ängelholm
- Övrigt: Under processens gång kommer du utöver att träffa oss och kund på intervjuer även att genomföra ett logik- och personlighetstest.
- Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via oss på Academic Work. Rekryteringsprocessen hanteras av oss och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.