Teknisk support inom HRM-system till Visma Enterprise

Teknisk support inom HRM-system till Visma Enterprise

Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 360 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.

Om rollen

I rollen som technical support arbetar du med teknisk support till våra Hosting- och On prem kunder inom vår produkt Agda PS. Du ingår i ett team med 4 andra medarbetare och rapporterar till IT Manager. Tillsammans hanterar ni ärenden kopplade till den tekniska miljön inom produkten. Din kontakt med kunden sker främst via telefon men du tar även emot ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem. Som Technical Support jobbar du också med att stötta den interna organisationen kring frågor gällande den tekniska uppsättningen samt miljöerna i produkten. Förutom rådgivning och problemlösning kommer du medverka i testning av nya versioner och ny funktionalitet. I rollen har du en central del i arbetet gällande förbättring och utveckling av våra olika produkter där du bidrar med din tekniska kunskap och perspektiv.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Teknisk felsökning av Visma och kunders system, databaser och applikationer
  • Övervakning av applikationer och integrationer
  • Tekniskt stöd vid frågeställningar gällande Agda PS
  • Löpande hantera de ärenden som kommer in till teknisk support
  • Databashantering
  • Teknisk felsökning i vår Hosting miljö samt hos våra on prem kunder
  • Föreslå förbättringar gällande rutiner, arbets-och ärendehanteringsprocessen.
  • Bidra med en hög kundnöjdhet genom professionellt bemötande av våra kunder
Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett intresse för IT och brinner för problemlösning samt service. För att lyckas i rollen bör du vara en lagspelare som har ett stort fokus på service. Som person är du detaljorienterad och värdesätter hög kvalité i det du gör. Du har en stor vilja att lösa frågor och problem som dyker upp samt är skicklig på att kommunicera med kunder. Du drivs av att lära dig nya saker och trivs i en miljö med snabba förändringar och innovation.

Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom teknik/IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
  • Kunskaper inom Citrix, SQL, Active Directory
  • Mycket goda kunskaper inom Windowsmiljöer
  • Tidigare erfarenhet av HRM-system
  • Tidigare erfarenhet av Vismas produkter
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport
Vad erbjuder vi?

Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort eget ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar
- Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.

Hos oss får du chansen att jobba i en av Nordens mest expansiva IT-koncerner. På Visma råder en vänlig och öppen företagskultur med högt i tak. Vår koncern kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 24 Juni 2018.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Martin Holmqvist, IT-manager
martin.homlqvist@visma.com
+46 10 141 24 67

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Ängelholm
Yrkesroll Data & IT, IT-Konsult
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 juni (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 760 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder Visma som hostingpartner. Koncernen har 6 700 anställda och omsatte 9 300 miljoner norska kronor 2017.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.