Är du en ordningsam administratör med stort intresse för lastbilar och service?

Är du en ordningsam administratör med stort intresse för lastbilar och service?

Arbetsuppgifterna innefattar:
- Planera in aggregatservice tillsammans med trafikledare
- Planera besiktningar tillsammans med trafikledare
- Planera och boka service till lastbilarna
- Planera och boka in bilar till verkstad vid skador
- Skriva reparationslista till intern verkstadsansvarig.
- Administrera, beställa och dela ut tankkort till chaufförer.
- Hantera och administrera fordonsrelaterade fakturor
- Uppdatera fordonslistor i vårt system Fordonskontroll
- Ansvara för skadeanmälan och uppföljning till vår trafikförsäkring
- Övriga förekommande uppgifter inom administration.

Jobbet innebär beredskap varannan vecka. Du ska alltså kunna vara tillgänglig per telefon i händelse av olycka eller tillbud.

För att passa in i rollen och vårt team tror vi att du är:
- Ordningsam och noggrann.
- Intresserad av lastbilar och har en god teknisk förståelse
- Duktig på att hantera olika typer av människor
- Stresstålig och lösningsinriktad för att snabbt kunna hitta rätt lösning vid olyckor/haverier.
- Engagerad i att bidra till att vi når våra mål, såväl miljömässiga som ekonomiska
- Innehavare av godkänt CE-kort för att själv kunna utföra förflyttningar av fordon i vår verkstad.
- Har en grundläggande datavana, van användare i Officepaketet.

Meriterande:
- Erfarenhet från lastbilskörning med släp
- Utbildning inom fordon/verkstad
- Språkkunskaper (minimum engelska)
- Att ha arbetat på ett ISO-certifierat företag

Vi erbjuder Dig:
- En familjär arbetsplats med korta beslutsvägar
- Ett ansvarsfullt men fritt arbete med kompetenta kollegor
- Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, som går över i en tillsvidaretjänst.

Sök tjänsten omgående, då vi gör löpande rekrytering, via vår hemsida http://tnordbergh.se/om-tommy-nordbergh/jobba-hos-oss/
Frågor gällande tjänsten, kontakta Patrik Thörnros, fordonsansvarig 070-925 89 10 Stefan Nordbergh, produktionschef 070-976 33 00
Mer info
Område Ängelholm
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://tnordbergh.se
Sista ansökningsdag 1 juni 2019 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Att jobba på Tommy Nordbergh Åkeri AB innebär att du blir del i ett team som hela tiden gör sitt yttersta för att överträffa våra kunders förväntningar och samtidigt värna den enskilda individens välbefinnande. Våra värderingar utgår från pålitlighet, kostnads-effektivitet, flexibilitet, ödmjukhet, utveckling och att leda genom föredöme.