Skånska Byggvaror i Ängelholm söker kundsupport

Skånska Byggvaror i Ängelholm söker kundsupport

Om tjänsten
Som kundsupport på Skånska Byggvaror har du en supporterande funktion gentemot Skånska Byggvarors kunder där du genom telefon och mejl hjälper till när kunderna lagt sina beställningar och gjort sina inköp. På denna avdelning hanteras reklamationer så som skadat gods, saknat gods och förväxlat gods. En stor del av tiden hjälper du också till med garantifrågor, monteringsfrågor och felsökning samt ger råd om hur man på bästa sätt använder Skånska Byggvarors produkter. Du kommer att vara del av ett kunnigt team men förväntas ha ett genuint intresse för byggvaror och kundkontakt.

Skånska Byggvaror sitter i ljusa och fräscha lokaler i Ängelholm. Du erbjuds en egen plats med eget skrivbord, tillsammans med övriga arbetsredskap som är viktiga för att du ska kunna genomföra ett bra arbete. Du får stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar när du levererar goda resultat och Skånska Byggvaror ger dig möjligheten att växa tillsammans med dem

Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 08.00-18.00 och helg 10.00-15.00. Du kommer bli schemalagd både dag och kvällstid samt varannan helg.

I din roll som teknisk support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Reklamationer som skadat gods, saknat god och förväxlat gods
  • Garantifrågor
  • Monteringsfrågor
  • Felsökning
  • Mottagning och registrering av ärenden
  • Administration i ärendehanteringssystemet
  • Uppföljning av ärenden
Tjänsten som kundsupport är ett konsultuppdrag på 75% med start i februari. Uppdraget sträcker sig över sommaren med chans till förlängning eller övertag

Om dig
Vi söker dig som trivs med ett stort eget ansvar och som inte är rädd för att hugga i även när arbetsbelastningen kan kännas hög. Ett tekniskt intresse med inriktning bygg är meriterande men inget krav. Har du däremot intresse av en roll med mycket kundkontakt och ett genuint intresse för produkter du kan ha i, på och runt ditt hus/lägenhet så har du troligtvis rätt förutsättningar för rollen att bygga vidare på.
Som person är du noggrann, problemlösningsorienterad och har inga problem med att arbetet stundtals kan vara ganska komplext. Du tycker om att hjälpa andra och har en förmåga att vara pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig.

Vidare kräver denna roll att du har skinn på näsan och nerver av stål då samtalen kan vara av varierande karaktär. Du har en förmåga att komma med kreativa lösningar och vågar tänka utanför boxen när det krävs för att alltid leverera bästa möjliga kundnöjdhet.

Viktigt för tjänsten är:
  • Goda kunskaper i svenska & engelska. Meriterande med arabiska och finska.
  • Genuint intresse för hem och fritidsprodukter.
  • Datorvana och gärna erfarenhet av affärssystemet Jeeves.
  • God telefonvana.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Skånska Byggvaror
Skånska Byggvaror har siktet på att bli marknadsledande inom Garden Living och är redan idag störst i Sverige på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Bolaget säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer - t.ex. uterum, växthus, spa, dörrar, fönster, förvaringslösningar etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Skånska Byggvaror är ett lönsamt, onlinebaserat nordiskt bolag som erbjuder ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform som har över sex miljoner besök årligen. Vi möter våra kunder i våra omnikanaler webb, butik och telefon.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Joella Olofsson via Adecco Joella.Olofsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Teknisk support, Ängelholm, Kundservice, Kundtjänst, Byggbranschen, Teknik, Skånska Byggvaror,
Mer info
Område Ängelholm
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 31 jan 2021 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.