Ekonomiassistent till Peab AB i Ängelholm

Ekonomiassistent till Peab AB i Ängelholm

Kort om tjänsten

Är du en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent? Nu har vi två tjänster till Peab Support i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.
Det är viktigt för oss att du delar deras kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det Peab gör.
Uppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos kund därefter.

Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, kundreskontra, redovisning, ekonomi.

Om verksamheten

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bland annat:
  • Löpande redovisning
  • Kundreskontra
  • Månads- och bankavstämningar
  • Påminnelser
  • Utbetalningar
  • Nyupplägg av leverantörer
  • Momsfrågor
  • Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering
I ditt arbete ingår också att hjälpa, stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor och även dela med dig av din kunskap.

Din profil

Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. Har du arbetat mot Norge är det meriterande.

Du är självklart en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.

Som person är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Du talar och skriver flytande svenska och förstår engelska.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.
Mer info
Kontaktperson Sofia Wargenbrant
Telefon 042-17 66 10
Område Ängelholm
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.