Ekonomiansvarig till ELON i Ängelholm

Ekonomiansvarig till ELON i Ängelholm

Nu kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande möjlighet som ekonomiansvarig i ett familjeägt och välrenommerat företag. Du får möjligheten att axla en mångfacetterad roll och ansluter till en trevlig arbetsplats med duktiga och engagerade kollegor.

Till ELON i Ängelholm söker vi på Kökspunkten nu en Ekonomiansvarig för rekrytering. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående varför vi gärna emotser din ansökan snarast möjligt. Kökspunkten ingår i ELON-kedjan och utgörs av 30 medarbetare fördelat på 4 butiker. Företagskulturen hos oss präglas av en god gemenskap i familjär anda där man tillsammans värnar om en hög trivsel på arbetsplatsen.

Företagspresentation
Kökspunkten är ett anrikt företag, ända sedan 1977 har vi bedrivit försäljning av vitvaror. Vi äger och driver fyra ELON-butiker i nordvästra Skåne och Halland. Våra kunder är privatkonsumenter, bostadsrättföreningar, byggföretag, fastighetsägare m.fl. ELON är Sveriges största vitvarukedja men för våra kunder är vi den lokala butiken som varje dag strävar efter att överträffa deras förväntningar. Med fokus på hög produktkvalitet och service på absolut högsta nivå säljer och installerar vi det mesta inom vitvaror, kök och tvätt.


Om tjänsten

I rollen som Ekonomiansvarig erbjuds du ett varierande och betydelsefullt arbete där du kommer att ha helhetsansvaret för företagets ekonomiavdelning inkluderande övergripande ekonomi, redovisning, rapportering och lönehantering. Vidare kommer du att bygga upp och utveckla ekonomiavdelningen i takt med att bolaget växer och förväntas självständigt kunna skapa respektive förbättra rutiner och arbetssätt.

Vidare är du ett stöd och rådgivare till övriga verksamheten i diverse ekonomiska och finansiella frågor där ditt inflytande väger tungt i dessa frågor. Din roll innebär även externa kontakter och i viss mån hanterar du även en del HR-frågor samt övrig vanligt förekommande administration. Du rapporterar till bolagets VD och ingår i ledningsgruppen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta;
  • Löpande hantering kund- och leverantörsreskontra
  • Månads- och årsbokslut
  • Moms, skatt och deklarationer
  • Budget, rapporter och prognoser
  • I samråd med VD utarbeta och ta fram diverse nyckeltal, analyser, uppföljningar och finansiella rapporter
  • Lönsamhets-, kostnads- och intäktsanalyser
  • Kreditriskanalyser & hantering
  • Lönehantering
  • Personalansvar för ekonomiavdelningen
  • Skapa fungerande rutiner och kontrollfunktioner
  • Ansvar för kontakt med banker, externa ekonomikonsulter och revisorer
  • Ansvar för att företaget uppfyller myndigheters juridiska och legala krav
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Ekonomiansvarig krävs det att du har några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete av motsvarande arbetsuppgifter och att du skapat dig en nödvändig bredd i din kompetens med en god helhetsförståelse. Du har fullgjord gymnasieutbildning och har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet ses detta som meriterande. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i Excel och att du har god vana av affärssystem som är vanligt förekommande inom ekonomiområdet. Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag med möjlighet till flex.

Om dig
Vi tror på noggrannhet, kunskap, lojalitet, ärlighet och samarbetsvilja och för att lyckas i rollen ser vi därför att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Som person är du självgående och initiativtagande i ditt arbete, har lätt för att prioritera arbetsuppgifter och ser var dina resurser kommer bäst till nytta. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra, trivs i andra människors sällskap och är positiv till din natur. Är du dessutom analytisk, har ett utpräglat siffersinne, och trivs med att tidvis arbeta i ett högt tempo för att nå uppsatta deadlines har du goda förutsättningar att lyckas i tjänsten.

Vi erbjuder dig
I rollen som ekonomiansvarig erbjuds du möjligheten att axla en nyckelroll i ett välrenommerat företag där du ansluter till kompetenta och trevliga kollegor. Vi sätter ett stort värde på trivsamhet och arbetar aktivt för ett positivt och kamratligt arbetsklimat där trivsel är minst lika viktigt som resultat.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Ängelholm med tillsättning omgående eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Magnus Wictor på telefonnummer 035-2020214.
Mer info
Område Ängelholm
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 dec (20 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

För oss är framtiden viktig och vänskap är något vi håller högt. Vi är ett modern rekryterings- och bemanningsföretag.