Accounting assistant till internationellt möbelförtag i Älmhult

Accounting assistant till internationellt möbelförtag i Älmhult

Var med och utvecklas som Redovisningsassistent tillsammans med ditt team i en spännande och levande arbetsmiljö! Bli en del av det internationella möbelföretaget och lev deras värderingar som engagerar, motiverar och leder dig som medarbetare mot en positiv och inspirerande framtid!

"Vi ska vara det självklara valet som leverantör av service och kompetensrelaterade tjänster. Genom våra medarbetares kompetens och värderingar skapar vi förutsättningar för andra bolag att fokusera på sin kärnverksamhet. Vi ska vårda, utveckla och kommunicera en stark och levande företagskultur."


Om tjänsten

Som Redovisningsassistent till det internationella möbelföretaget i Älmhult kommer din viktigaste uppgift innebära att självständigt utföra administrativa uppdrag kopplat till redovisningsområdet, som ett led i teamets totala leverans mot kund. Du håller daglig kontakt med användare, uppdragsgivare samt övriga samarbetspartners. Internt deltar du aktivt i kvalitét och förbättringsarbetet.

I din roll som Redovisningsassistent ingår arbetsuppgifter som bland annat innebär:
  • Registrering och administration av bokföringstransaktioner samt inkommande betalningar i rätt tid, rätt period och i enlighet med gällande ramverk och process.
  • Underhåll av ekonomisystem, försystem, och accesser.
  • Avstämning av balanskonton.
Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start omgående. Anställningen påbörjas med 6 månader provanställning och för rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning eller övertag.

Om dig
Vi söker dig som vill dela med sig av sin kompetens och kunskap inom ekonomi! Ditt intresse för ekonomi och service kommer vara grunden till ett lyckat arbete. Du är engagerad, tar initiativ och bidrar med att leda utvecklingsarbetet framåt. Du som letar efter en arbetsplats i framkant som befinner sig i ständig förändring och utveckling kommer trivas.

Det krävs att du tar eget ansvar, prioriterar och arbetar noggrant med planering och struktur. Din kommunikationsförmåga är viktig och du besitter ett stort kundfokus. Vi ser att du har minst ekonomisk gymnasieutbildning samt besitter baskunskaper inom redovisning. Har du tidigare arbetat i olika ekonomisystem är det mycket positivt.


Vidare ser vi att du lever upp till företagets värderingar, arbetar för goda relationer samt är ödmjuk mot dina arbetskollegor och kunder.

För tjänsten krävs följande;
  • Ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande arbetserfarenhet.
  • Baskunskaper inom redovisning.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Egenskaper som strukturerad, noggrann och förmåga att prioritera.
  • Ansvarstagande med god initiativförmåga.
  • Ödmjuk, serviceinriktad och hjälpsam.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Mindy Samwel via 073 684 7171 eller mindy.samwel@adecco.se.
Obs! Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord Accounting assistant/Redovisningsassistent/internationellt möbelföretag/Älmhult/Ekonomi/Bokföring/Adecco
Mer info
Område Älmhult
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 29 okt 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.