Accountant till internationellt möbelföretag i Älmhult

Accountant till internationellt möbelföretag i Älmhult

Var med och utvecklas som Redovisningsekonom tillsammans med ditt team i en spännande och levande arbetsmiljö! Bli en del av det internationella möbelföretaget och lev företagets värderingar som engagerar, motiverar och leder dig som medarbetare mot en positiv och inspirerande framtid!

"Vi ska vara det självklara valet som leverantör av service och kompetensrelaterade tjänster. Genom våra medarbetares kompetens och värderingar skapar vi förutsättningar för andra bolag att fokusera på sin kärnverksamhet. Vi ska vårda, utveckla och kommunicera en stark och levande företagskultur."


Om tjänsten
Som Redovisningsekonom till det internationella möbelföretaget i Älmhult kommer du självständigt ansvara för leveransen av kund- och leverantörsreskontratjänster. Du har löpande möten och dialog med kunder samt informerar och utbildar om regler och rutiner inom redovisning. Internt deltar du aktivt i kvalitét och förbättringsarbetet samt bidrar med att skapa och säkerställa rutiner inom redovisningsområdet.

I din roll som Redovisningsekonom ingår arbetsuppgifter som bland annat innebär:
  • Avstämning av balanskonton.
  • Assistera vid upprättande av hel- och delårsbokslut med tillhörande rapporteringskrav.
  • Analyser och utredningar inom ansvarsområdet samt mot globala och legala riktlinjer
Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start omgående. Anställning påbörjas med 6 månader provanställning och för rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning eller övertag.

Om dig
Vi söker dig som vill dela med sig av sin kompetens och kunskap inom redovisning! Ditt intresse för ekonomi och service kommer vara grunden till ett lyckat arbete. Du är engagerad, tar initiativ och bidrar med att leda utvecklingsarbetet framåt. Du som letar efter en arbetsplats i framkant som befinner sig i ständig förändring och utveckling kommer trivas!

Det krävs att du tar stort eget ansvar, prioriterar och arbetar noggrant med planering och struktur. Din kommunikationsförmåga är viktig och du besitter ett stort kundfokus. Vi ser gärna att du har ekonomisk högskoleutbildning samt arbetserfarenhet inom redovisning. Har du tidigare arbetat i olika ekonomisystem är det mycket positivt.

Vidare ser vi att du lever upp till företagets värderingar, arbetar för goda relationer samt är ödmjuk mot dina arbetskollegor och kunder.

För tjänsten krävs följande;
  • Relevant utbildning inom ekonomi universitetsexamen eller liknande arbetslivserfarenhet.
  • Goda kunskaper om kund- och leverantörsreskontra
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Egenskaper som strukturerad, noggrann och förmåga att prioritera.
  • Ansvarstagande med god initiativförmåga.
  • Serviceinriktat synsätt med förmåga att skapa goda relationer och engagemang.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Mindy Samwel via 073 684 7171 eller mindy.samwel@adecco.se.
Obs! Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Accountant/Redovisning/Internationellt möbelföretag/Älmhult/Ekonomi/Bokföring/Adecco
Mer info
Område Älmhult
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 29 okt 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.