Teknisk support / first line support / back line support

Teknisk support / first line support / back line support

Lockas du av att arbeta självständigt och trivs du i en föränderlig miljö? Vill du arbeta i en teknisk bransch och bidra till nöjda kunder? Vi söker dig med erfarenhet av kundkontakt och som vill utvecklas tillsammans med ett välkänt kommunikationsföretag.

Om företagetFöretaget är ett välkänt kommunikationsföretag som levererar lösningar och verktyg för en kommunikationsprocess i världsklass. De arbetar med olika typer av kundlösningar, exempelvis traditionell print, butiksmaterial och grafiskt tryck till elektroniska kommunikationslösningar med fokus på kundens behov. Denna tjänst är placerad på deras kontor i Alingsås, där du inledningsvis får introduktion och stöttning av kollegor med mångårig erfarenhet för att utvecklas i rollen. Företagskulturen präglas av engagemang och pålitlighet du arbetar i en omväxlande miljö för att möta kundernas behov.

ArbetsuppgifterI rollen som teknisk support utgör du en framträdande funktion i företagets projekt där du är en primär kontaktperson för företagskunderna. Dina arbetsuppgifter är av varierad karaktär inom administration och teknisk support och din roll kan förklaras som en central kontaktperson i ärenden och frågor kring de elektroniska tjänster som företaget erbjuder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta fram lösningsförslag till kunder, stöttning vid implementationer och supportera den dagliga driften. Du kommer även att arbeta med att besvara supportfrågor via mail och telefon, logga ärenden i ett ärendehanteringssystem, driva samt följa upp beställningar och återkoppla till kunder. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och andra funktioner internt samt rapporterar till Teamchef.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom IT/teknik, försäljning, kundservice och/eller administration
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har mycket goda kunskaper i engelska
  • Du har en god dator- och systemvana
  • Meriterande är eftergymnasial utbildning inom relevant område
Vi tror att du som söker är en tekniskt intresserad person som driver och strukturerar ditt eget arbete och som trivs i en roll där du får ge god service till dina kunder och kollegor. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera ditt arbete utefter de ärenden som inkommer. Att ta egna initiativ och agera problemlösande ser du som motiverande. Vidare ser du möjligheter i förändring och du trivs i en roll som innebär förändrade direktiv och varierad arbetsbelastning.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Alingsås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, kundmottagare, servicedesk, first line, kundservice, kommunikation, teknik, support, IT-support, EDI, order, fakturering, e-tjänster, orderhantering, administration, Alingsås
Mer info
Område Alingsås
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.