Kundtjänstmedarbetare inom elektronik till globalt bolag!

Kundtjänstmedarbetare inom elektronik till globalt bolag!

Är du intresserad av elektronik och teknik? Vill du arbeta på ett stort internationellt företag? Är du analytisk och tycker om lösa problem? Då kan rollen som Global Sales Support Specialist vara något för dig!

Om tjänsten
Som Global Sales Support Specialist kommer du att ge teknisk rådgivning om företagets produkter till både kunder och försäljningsspecialister globalt via mail och telefon. Med kunskap inom teknik och elektronik analyserar du kundens problem och behov för att föreslå bästa möjliga lösning. I rollen kommer du även att stötta och rådgiva intern personal kring komplexa produktfrågor genom bl.a. möten, produktpresentationer och förhandlingar. Vidare kommer du att förbereda och granska tekniska artiklar innan de publiceras på verksamhetens kanaler och ansvara för viss orderhantering och administration.

I din roll som Global Sales Support Specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Teknisk kundsupport globalt via mail och telefon
  • Orderhantering
  • Administration
Kundtjänst | Elektronik | Teknik | Orderhantering

Om dig
Vi söker dig som är utbildad och/eller har erfarenhet av elektronik. För att lyckas i tjänsten bör du besitta goda tekniska kunskaper och ha ett intresse för området. Eftersom du kommer arbeta i en global verksamhet är det även väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska i både tal och skrift. Vi ser också att du har lätt för att lära dig nya system och besitter goda kunskaper inom officepaketet.

Vidare ser vi att du är en pedagogisk problemlösare som förstår innebörden av god service. Vi ser även att du är en lagspelare som är driven, kommunikativ och som uppskattar ett analytiskt arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:
  • Kunskap och/eller erfarenhet av elektronik eller teknik
  • Flytande svenska och engelska
  • Driven, analytisk och kommunikativ
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Global Sales Support Specialist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår initialt fram till 2019-06-28, därefter kan det finnas möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten planerar att startas omgående, rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jonatan Göransson via tel: 073 684 73 32 eller via mail: Jonatan.Goransson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Jonatan Göransson
Telefon 0736847332
Område Alingsås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.