Planerare/schemaadministratör, funktionshinderenheten

Planerare/schemaadministratör, funktionshinderenheten

Nu söker vi dig med erfarenhet av administration, planering och koordinering som planerare/schemaadministratör för området funktionsnedsättning. Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med administrativa uppgifter? Då kan du vara den vi söker! Inom område boende, daglig verksamhet och personligt stöd arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras dagliga liv. I området finns bostäder med särskild service, boendestöd samt dagliga verksamheter som är placerade på olika ställen i kommunen. Inom området arbetar cirka 250 medarbetare uppdelade på de olika enheterna. Nu söker vi två planerare/schemadministratörer till verksamhetsområdet. Arbetet består i att schemalägga och optimera verksamhetsområdets personella resurser i samverkan med verksamhetsområdets projektkoordinator för optimerad bemanning. Som planerare/schemaadministratör har du ansvar för bemanningsplanering och samordning till våra verksamheter. Du planerar schema utifrån Time Care, samt fördelar personalresurser efter verksamhetens behov. Du administrerar schema och placeringar i lönesystemet Personec. Du överför schema från schemasystemet Time Care till lönesystemet Personec. I din roll kommer du att vara i kontakt med enheterna och behjälplig i frågor kring Time Care för medarbetarna. Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenheten, medarbetare samt enhetschefer. Att arbeta inom område boende, daglig verksamhet och personligt stöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegor vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner, med målet att hela tiden utveckla och förbättra funktionen och verksamheten.

Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från samordning, planering och administration, från tjänster såsom bemanningskoordinator, planerare eller schemaadministratör. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av funktionshinderverksamhet. Det kommer att vara avgörande att du som planerare behärskar de administrativa system som du huvudsakligen kommer att arbeta i. Goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i Time Care och Personec på en avancerad nivå är ett krav. Att ha kunskaper i Time Pool är meriterande. I ditt arbete är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad och kommunikativ. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan fatta snabba beslut i en arbetsmiljö med högt tempo och på ett självgående sätt ha förmåga att prioritera utifrån verksamhetens skiftande behov. Ditt engagemang och ditt lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande i kombination med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter. Då tjänsten innehåller en stor del dokumentation och administration ser vi att du som söker har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. För att lyckas i uppdraget behöver du ha arbetat med schemaläggning och planering. Då vi söker två nya medarbetare behöver tiden från kl 06:00 till kl 18:30 bemannas. Schema: Kl 06:00 till kl 14:30 samt kl 10:00 till kl 18:30 måndag till fredag.

Månadslön. Individuell lönesättning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Mer info
Kontaktperson Madelene Johansson
Telefon 0708-29 66 58
Område Ale
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://ale.se/
Sista ansökningsdag 30 nov (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 300 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet. I kommunen är vi 2 000 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?