Studenter sökes till kundsupport hos SOS Alarm i Västerås

Om jobbet

Har du erfarenhet inom service, ett stort intresse för att hjälpa människor och söker ett långsiktigt extrajobb vid sidan av studierna? Som medarbetare på SOS Alarms kundsupport i Västerås får du huvudsakligen arbeta med säkerhetsändringar. Du kommer ha en viktig position inom företaget och du får ta ansvar för det administrativa arbetet gentemot SOS Alarms uppdragsgivare vilket innebär ett varierande arbete. SOS Alarm har en stark företagskultur som ser alla individer och lyfter de talanger som finns. Utvecklingsmöjligheterna är stora för den som visar på vilja och ambition. Låter det som något för dig? Läs mer och sök tjänsten redan idag.

Information om uppdraget

Academic Work söker för SOS Alarms räkning flera studenter till deras kundsupport på centralen i Västerås.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SOS önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos SOS Alarm.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare i kundsupporten kommer du att arbeta med säkerhetsändringar till SOS Alarms uppdragsgivare. Till uppdragsgivare hos SOS Alarm hör till exempel kommuner, landsting samt olika slags företag inom både den privata och offentliga sektorn. SOS Alarms stora fokus är att i förväg underlätta för deras uppdragsgivare genom att administrativt uppdatera information kopplat till deras larmfunktioner ute på fält. Din tjänst spelar därför en viktig roll i detta sammanhang.

Du kommer till exempel att:
  • Skapa nya åtgärder på larm
  • Registrera nya kontaktpersoner
  • Byta från en larmleverantör till en annan
Inledningsvis kommer du att få gå en utbildning som innefattar att du kommer att gå vid sidan av kollegor som handleder dig i de olika momenten och hjälper dig att både praktiskt och teoretiskt få en god förståelse för arbetet. Du kommer sedan att fasas in i arbetet genom att börja med enklare arbetsuppgifter för att så småningom ta mer avancerade. Utbildningen kommer att pågå i början på vårterminen för att du sedan ska känna dig trygg att arbeta självständigt.

Tjänsten innefattar att du arbetar minst 2 dagar/veckan under terminen samt mer under perioder som jul, påsk och sommar. På SOS Alarm kommer du arbeta vardagar kväll och helgpass samt täcka upp med kort varsel när ordinarie personal blir sjuka eller har semester.

Vi söker dig som
  • Studerar på högskola och har minst 2 år kvar på studierna samt kan arbeta på plats i Västerås
  • Är flytande i svenska och engelska då du kommer att kommunicera och dokumentera på båda språken
Det är meriterande om du:
  • Har viss erfarenhet av service/kundtjänst där du fått en god förmåga att arbeta med problemlösning och administrativa uppgifter
  • Har en god telefon- och datorvana
Som person är du lyhörd och har en god samarbetsförmåga eftersom du kommer att arbeta nära dina kollegor samt olika kunder till SOS Alarms uppdragsgivare. Du har en god servicekänsla och drivs av att hjälpa andra människor. Du har ett stort tålamod då problem som uppstår varierar i komplexitet. Detta kräver också att du har en god pedagogisk förmåga att förklara lösningar och att du har öga för att se sammanhang i olika perspektiv. Du ska även ha skinn på näsan men samtidigt vara ödmjuk gentemot dina kollegor då SOS Alarm uppmuntrar till ständigt lärande och utveckling.

Övrig information
  • Start: Februari/mars 2017, initialt med en utbildning
  • Omfattning: 2 dagar/veckan under terminen samt mer under perioder som jul, påsk och sommar och vid kort varsel då ordinarie personal blir sjuka eller har semester.
  • Arbetstid: Vardagar kvällar och helgpass. Arbetspassen varierar mellan 4-6h.
  • Placering: Vallbyleden 9, Västerås
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida..
Jobbfakta
Ort
Västerås
Anställning
Deltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Service & Kundtjänst
Underkategori
Kundtjänst
Publicerad

30 dagar sedan

Sista ansökningsdag

3 jan

Om företaget

SOS Alarm SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även säkerhets- och jourteletjänster.