Administratör/redovisningsekonom

Lernia · Administration · 11 dec

Om jobbet

Om företaget

Vi på Lernia arbetar med att matcha människors kompetens mot näringslivets behov. Vi finns på mer än 100 orter i landet och arbetar med såväl individer som företag och organisationer. Vårt nära samarbete med svenskt näringsliv och offentliga aktörer ger oss värdefulla insikter i vilken kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden, både i dag och i framtiden. Vi kan matcha bemanningskonsulter och deltagare i våra utbildningar mot företagens efterfrågan. På så sätt bidrar vi till att minska kompetensgapen i samhället och skapa en hållbar arbetsmarknad för alla.

För framtida uppdrag söker vi nu efter administratörer och redovisningsekonomer i Umeå med omnejd.

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör/redovisningsekonom kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att vara kunden behjälplig med att säkerställa att inkommande och utgående fakturor är korrekta samt felsöka och återsända felaktiga fakturor. Löpande bokföring, bokslut, lönehantering och liknande arbetsuppgifter kommer att bli din vardag. Du kommer också att ha kundkontakt.

Formell kompetens

Du har som lägst en avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller administration, meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom området. Vidare tror vi att du har god kännedom om BAS-kontoplanens uppbyggnad samt viss kunskap inom skatte- och momslagstiftningen.

För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter förutsätter vi att du är van vid att jobba i ekonomisystem, MS Office och framförallt MS Excel samt att du har lätt för att kommunicera med övriga kollegor.

Körkort och tillgång till egen bil är meriterande för att kunna ta dig dit våra kunder finns.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är nyfiken, positiv och tycker om att säkerställa resultat i ditt arbete. Vidare tror vi att du är en person som är analytiskt lagd, systemkunnig samt ständigt strävar efter att utvecklas i ditt arbete. Du trivs med att jobba i grupp men är även positiv till att jobba självständigt när arbetet kräver det. Du är en utpräglad administratör med ett gott sinne för ordning och reda. Att du ser lösningar i uppkomna problem är en förutsättning för att lyckas hos våra kunder, likväl som att du alltid håller en hög servicenivå både internt och externt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Hel- eller deltid beroende på uppdrag. Då våra kunder finns i Umeå med omnejd bör du vara beredd på att arbeta även utanför centrala Umeå.

Tillträdesdag

För framtida uppdrag/enligt överenskommelse.

Information

Utöver fullständigt ifyllt CV vill vi att du i din ansökan även bifogar ett personligt brev där du berättar om dig själv samt varför just du är rätt person för tjänsten.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, ansöker gör du via lernia.se.
Jobbfakta
Publicerad

24 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.