Rekryteringskonsult

Om jobbet

Som rekryteringskonsult på arbetsgivarenheten stöttar du förvaltningar och bolag inom koncernen Karlstads kommun. Du förväntas arbeta med rekryteringsprocesser - både självständigt och i nära samarbete med våra uppdragsgivare. Från kravprofil till urval, intervju och referenstagning. Befattningen är en del av vårt arbete med strategisk kompetensförsörjning. I arbetet ingår även att utveckla vårt sätt att arbeta med sociala medier och andra kanaler i samband med rekrytering.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning från personal- och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har erfarenhet av rekrytering, och av digitalt rekryteringsstöd. Erfarenhet kring nyttjandet av internettjänster/sociala medier i kommunikations-/rekryteringssammanhang ser vi som viktigt och är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du kan arbeta självständigt och kan ta egna beslut i olika situationer. Viktiga egenskaper är också att du är flexibel, har god samarbetsförmåga och ett stort engagemang. Du behöver ha en öppen och rak kommunikation, servicekänsla, ödmjukhet och en förmåga att skapa lugn, stabilitet och trygghet. Vi värdesätter även att du kan arbeta strukturerat och är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för strategisk kompetensförsörjning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Jobbfakta
Kontakt

Mejla eller ring Malin Dahlqvist, 054-540 81 20

Publicerad

13 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om arbetsplatsen

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet. Arbetsgivarenheten har drygt 20 medarbetare som arbetar inom olika specialområden, bland annat ledar- och medarbetarutveckling, strategisk kompetensförsörjning, arbetsrätt och avtal, arbetsmiljö och rehabilitering, samverkan, jämställdhet- och mångfald samt systemförvaltning och löneadministration. Det är en arbetsplats med stort engagemang och arbetsglädje där vi trivs och utvecklas.