Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Vendor Manager/Leverantörsansvarig till Svenska kyrkan

Publiceringsdatum
19 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Trivs du i en mångsidig roll med fokus på relationer, strategi och affärsnytta? Som leverantörsansvarig blir du en viktig del i IT-sektionens fortsatta expansion, i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle. Välkommen med din ansökan!



Om tjänsten

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar. Många nya initiativ kommer att tas kommande år för att digitalisera och effektivisera administrationen, varpå leverantörshantering blir en avgörande del i det arbetet. Nu söker därför IT-sektionen två leverantörsansvariga som kommer att bidra med stort värde i organisationen framåt.

I rollen som leverantörsansvarig kommer du ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa, upprätthålla och hantera långsiktiga relationer med IT-sektionens leverantörer. Du kommer att sätta en struktur och strategi för leverantörshantering och arbetar sedan aktivt för att det efterföljs. Detta innebär att du kommer att vara delaktig i allt från upphandlingar, avtalsskrivningar och utvärdering av leverantörer löpande, där du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från bland annat IT-sektionen, rättsavdelningen och inköp. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att kunna påverka rollens utformning framåt och bli en viktig del i hur organisationen arbetar nationellt med leverantörer och avtal. För dig som har erfarenhet inom området och är redo för nästa steg är detta en roll där du får chans att påverka, utvecklas och arbeta i en stor organisation som gör skillnad.

Du erbjuds:

  • En chans att forma din arbetsroll
  • Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
  • Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
  • En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet


Arbetsuppgifter
  • Som leverantörsansvarig är ditt huvudsakliga ansvarsområde att utveckla och genomföra strategier för leverantörshantering. I detta arbete kommer du exempelvis att...
  • Förhandla och hantera avtal
  • Övervaka, identifiera och hantera risker i leverantörskedjan
  • Arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att leverantörernas produkter och tjänster uppfyller önskat behov
  • Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer


Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av att arbeta strategiskt och strukturerat med leverantörsstrategier, samt ansvarat för dess genomförande
  • Har erfarenhet av förhandling och avtalsförvaltning
  • Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska data för att underbygga beslut
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, juridik eller liknande, alternativt väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet/kompetens inom IT-området
  • Erfarenhet av upphandlingar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Strukturerad
  • Affärsinriktad
  • Självgående

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen

  • Telefonintervju med Academic Work
  • Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
  • Intervjuer med Svenska kyrkan
  • Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 juni 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se