Ärendestyrare till statlig aktör inom energibranschen

Om jobbet

Är du en serviceinriktad och strukturerad person som trivs allra bäst i en omväxlande miljö där din koordinerande förmåga sätts på prov? Vill du dessutom få in en fot på ett stort, statligt företag som är verksamt inom energibranschen? Då kan just detta vara din nästa, stora karriärmöjlighet! Vår kund söker nämligen med omgående start ytterligare en medarbetare till sitt Uppsalakontor. Urvalet sker löpande, så sök tjänsten redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en ärendestyrare som ska förstärka teamet på deras Uppsalakontor.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla samtal och mail kring tjänsten hänvisas till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som ärendestyrare kommer du framförallt att arbeta med att planera, schemalägga och koordinera arbetsdagarna för företagets tekniker som är ute och arbetar på olika elkraftsanläggningar runt om i landet. Arbetet handlar främst om att se till att rätt tekniker är på rätt jobb vid rätt tid och omfattar såväl långsiktiga planeringarsinsatser som förmågan att lösa akuta situationer som uppkommer efter hand.

Arbetsinflödet kan vara av varierande karaktär och väderberoende, då det kan uppstå plötsliga behov i samband med till exempel oväder. Detta kräver en lösningsorienterad inställning och förmågan optimera företagets resurser utifrån olika parametrar och göra beslutsavvägningar kopplade till både kostnadsminimering och effektivitet.

I rollen kommer du att;
  • Använda dator och telefon som främsta arbetsredskap
  • Ha daglig telefonkontakt med tekniker, projektledare och andra ärendestyrare både inom teamet och nationellt
  • Skapa arbetsorders samt sköta dataregistreringar, schemaläggningar och annan administration kopplad till ärendehanteringen i företagets datasystem
  • Ha god inblick i och följa de rutiner och processer som är kopplade till varje specifikt uppdrag
  • På sikt även vara delaktig i att ta fram och utforma nya rutinmallar och uppdragsbeskrivningar
Tjänsten passar dig som är självgående, lösningsfokuserad och trivs i en samordnande roll samtidigt som du även uppskattar att vara del av en arbetsgrupp. Du kommer nämligen att vara del av ett team som i dagsläget består av fem personer och utmärks av god sammanhållning och härlig stämning. För rätt person kan det finnas goda möjligheter att växa i rollen och få arbeta mer mot verksamhetsprojekt och på sikt som projektledare.

Vi söker dig som
  • Har relevant utbildning från universitet eller yrkeshögskola, gärna inom logistikplanering eller projektledning
  • Har tidigare erfarenhet från servicerelaterade arbetsroller, gärna med kundkontakt över telefon
  • Har goda datakunskaper
  • Har B-körkort
Vi ser helst att du har en bred servicerelaterad bakgrund med gedigen erfarenhet av kundkontakt och ett utpräglat servicetänk. Det är mycket meriterande om du har vana av att använda dig av telefonen som arbetsredskap samt har god datavana där du känner dig trygg med Officepaketet och har arbetat i relevanta servicesystem.

Vidare är det mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet av att ha arbetat i en koordinerande roll med just schemaläggning, personalplanering eller resursoptimering. Du kan även ha erfarenhet av flödesplanering inom till exempel logistik eller industri. Med rätt bakgrund kan enbart gymnasial utbildningsnivå vara av relevans.

Vår kund lägger stor vikt vid att du är en god problemlösare, med ett tydligt driv och förmågan att på ett effektivt sätt ta tag i och få saker att bli gjorda omkring dig. Du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta och behåller lugnet även i stressade situationer med hög arbetsbelastning. Vidare bör du ha hög social kompetens och trivas bra i en roll där du arbetar såväl självständig som i nära samarbete med dina kollegor.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid under 6 månader med stora chanser till förlängning och/eller överrekrytering
  • Arbetstid: 7-16
  • Placering: Uppsala
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Uppsala stad
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator
Publicerad

16 dagar sedan

Sista ansökningsdag

5 feb

Om företaget

Det startade i liten skala med tre studenter och deras vision att skapa möjligheter för studenter att få arbetslivserfarenhet bredvid studierna. Tolv år senare är Academic Work Nordens största bemanningsföretag för studenter och unga akademiker.