Om jobbet

Arbetsplatsen
Vi tar nu nästa steg mot att bli en stark kundtjänstorganisation som ska samordna och effektivisera kundmottagandet i Trelleborgs kommun. En kundtjänst med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende.

Vill du vara med oss i detta spännande arbete?

Arbetsuppgifter
Vi söker nu fler kommunvägledare eftersom vi kommer att inleda samarbetet med serviceförvaltningen. Tekniska förvaltningen, samhällsbyggnadsförvaltningen och räddningstjänsten är andra områden som kundtjänst arbetar med. Ditt arbete kommer att innebära daglig kontakt med trelleborgarna via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Initialt bidrar kommunvägledarna med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna. Arbetet innebär också uppsökandekontakt mot kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Du som söker skall ha högskoleutbildning inom teknik, naturvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha arbetat något år med ärendehandläggning i en större organisation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i samverkan med andra utifrån ett gemensamt område. Som person är du serviceinriktad, nyfiken på att möta människor och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt. Du har även ett intresse för tekniska frågor och miljöfrågor. Att kunna agera professionellt och samtidigt empatiskt är en förutsättning för att kunna möta trelleborgarna i vår kundtjänst. Då vi kommer att jobba med ständig mätning av vad vi gör är det en fördel om du gillar att jobba med ett tydligt resultatansvar. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/Deltid. Antalet tjänster kommer att tillsättas utifrån vilka behov medborgarna har och i samråd med kommunens förvaltningar. Någon av tjänsterna kan komma att bli på deltid.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Hannu Sirviö, tf chef för medborgarservice, Avdelningen för strategi och kommunikation, Kommunledningsförvaltningen, tel 0410-73 41 25. Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2016-12-21. Ansökan skall göras via vårt rekryteringssystem inte via brev eller e-post.
Vi arbetar med löpande urval och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Jobbfakta
Ort
Trelleborg
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
2
Yrkesområde
Service & Kundtjänst
Offentlig Förvaltning
Publicerad

8 dagar sedan

Sista ansökningsdag

21 dec

Om företaget