Hoppa till innehåll
ValueOne AB logotyp

Operativ inköpare

Publiceringsdatum
03 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
ValueOne söker en Operativ inköpare med erfarenhet från grossistbranschen till ett längre konsultuppdrag hos ett grossistföretag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och beräknas pågå till årsskiftet.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Replenishment Planner har du ett operativt ansvar för påfyllnad av varor knutna till ett av företagets varumärken. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets kategorichefer gällande sortimentsrevidering, kampanjer och leverantörsuppföljningar. I rollen får du även ansvara för och delta i mindre och större förändringsinitiativ.

Möjlighet till distansarbete delar av arbetstiden finns.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Orderläggning, leveransbevakning
  • Säkerställande av beställningsparametrar
  • Artikelvård och optimering av lagernivåer
  • Rapportera nyckeltal inom ditt kategoriområde
  • Ge god support till säljpersonalen
Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget som Replenishment Planner söker vi dig som har en akademisk utbildning inom logistik eller annan relevant erfarenhet. För att bli aktuell för rollen bör du ha några års erfarenhet av operativt inköp, företrädesvis inom teknisk handel eller grossistverksamhet. Datorvana samt kunskaper i MS Office, främst Excel, är ett måste. Vi ser erfarenhet av Relex och SAP som meriterande.

För dig som trivs med att arbeta i en snabbfotad, föränderliga miljö och har en pragmatisk syn på problemlösning finns det stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 juli 2024 (45 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren