Webbanalytiker till Telenor Consumer, Stockholm

Telenor Sverige · Data & IT · 24 dec

Om jobbet

Du som affärsintresserad webbanalytiker inom Google Analytics söks för att genomföra och vidareutveckla analys i Telenors digitala kanaler, Stockholm.

Som webbanalytiker inom Telenors Digital Channels mot konsument kommer du genom webbanalys driva den digitala upplevelsen och affären framåt! Du får du en strategiskt viktig roll på ett av marknadens starkaste varumärken i Stockholm.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du får vara med på en spännande digital resa på Telenor som gör en stor satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av kundinteraktionerna ska vara digitala år 2020. Din roll som webbanalytiker inom Digital Channels kommer vara central för Telenors fortsatta arbete med data- och insiktsdriven utveckling av försäljning, self-service och kundupplevelse i våra digitala kanaler mot konsument. Du får arbeta i ett expansivt företag med professionella och kunniga kollegor samt vara med att skapa innovativa och attraktiva digitala upplevelser som driver både kundnytta och lönsamhet.

Dina framtida arbetsuppgifter
  • Initiera, implementera och driva analys av Telenors digitala kanaler (idag webb och app)
  • Identifiera förbättringspotential och proaktivt initiera, genomföra projekt och aktiviteter som syftar till att driva trafik, öka konvertering och utveckla användarnas engagemang
  • Vidareutveckla digital analys genom nära samarbete med bl.a. UX, sälj, service och redaktion
  • Ha ett internt konsultativt fokus med rådgivning för sälj- och service-relaterade mål för webb och app
  • Arbete i Google Analytics, Hotjar och app-analysverktyg m.fl.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Inom Digital Channels har du som webbanalytiker ett helhetsåtagande av digital analys. Du jobbar tvärfunktionellt med fler intressenter inom området där du är experten inom digital analys. Du bär ansvaret för optimal mätning av webb och app samt kontinuerlig uppföljning. Du analyserar och identifierar nya mätpunkter för Telenors digitala kanaler och tjänster som resulterar i rapporter, utvärdering och presentation av resultat och statistik. Ditt jobb är innefattar också input till Telenors digitala strategier och aktiviteter.

En del av ditt arbete handlar också om omvärldsbevakning, kartläggning av konkurrenters aktiviteter samt möjlig impact av trender och utveckling. Du rapporterar till Manager Digital Sales och kommer även jobba nära övriga analytiker inom bl.a. BI och Affär inom Telenor. Du sitter i unika lokaler på Katarinavägen i Slussen, Stockholm.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har jobbat med webbanalys i några år. Du har god kunskap (gärna certifieringar) i Google Analytics då du kommer ha ett huvudansvar för verktyget inom Digital Channels. Erfarenhet av andra verktyg som Google Tag Manager är meriterande. Du har tidigare jobbat med beteende- och performanceanalys av digitala kontaktytor. Du förstår best practice när det kommer till mätning och analys samt talar och skriver engelska och svenska flytande.

Du är van att arbeta med andra, att på ett pedagogiskt sätt presentera dina insikter och rekommendationer och är van att arbeta som stakeholder i utvecklingsprojekt. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och ser det som en självklarhet att hålla dig à jour inom ditt område. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av konverteringsoptimering, A/B-tester och analys av appar.

Som person är du passionerat intresserad av den digitala utvecklingen om de möjligheter den ger. Du brinner för analys och är van att utbilda och förklara vad som finns bakom siffrorna.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Jobbfakta

Ring Johanna Hellman, 0734 34 64 82

Publicerad

1 dagar sedan

Sista ansökningsdag

24 dec

Om företaget

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.