Vill du arbeta med IT-support på en av Sveriges största IT-avdelningar?

Academic Work · Data & IT · 24 jan

Om jobbet

Vill du ha daglig kontakt med människor från hela världen? Är du en person som motiveras av problemlösning, trivs i internationella miljöer och vill få värdefull erfarenhet inom IT-branschen? Vill du arbeta med service av bästa kvalitet och är nyfiken på hur ett av världens största modeföretag fungerar? Då väntar härliga kollegor, meriterade erfarenheter och spännande kontakter på dig!

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en first line-support till kundens helpdesk för att stärka deras supportteam. Vår kund är verksam i modebranschen och är en av världens största modeföretag.

Detta är en suverän möjlighet för dig som vill få in en fot på en av Sveriges största IT-avdelningar samt få möjligheten att utvecklas och växa i din roll. Dessutom får du fina meriter till ditt CV och insikt i hur en IT-avdelning av denna storlek fungerar och arbetar. Du kommer vara en del av ett stort team med bra samanhållning och härlig stämning som kontinuerligt arbetar med teambuilding både på och utanför arbetsplatsen.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Som first line-support kommer du att arbeta med att hjälpa företagets anställda som arbetar på kontor och kundtjänster världen över. Tillsammans med ett team på 60 personer arbetar ni aktivt för att hela tiden ge bästa service till medarbetare i 54 länder. I teamet ingår det roller som dispatcher, back end-support, teamleaders, coacher och givetvis first line-support, som är rollen du kommer komma in i. Det finns möjlighet att påverka vilken riktning du vill gå och påverka din framtida karriär inom företaget. Supportteamet finns tillgängligt dygnet runt, vilket innebär att vissa medarbetare arbetar i skift mellan 07:00 00:00 under både vardagar och helger. I början kommer du att arbeta 08:00-17:00 och får vara med och påverka dina arbetstider. Du kommer att hjälpa till med IT-relaterade problem, vad det än kan vara.

Du kommer till exempel att arbeta med:
  • Felsökning
  • Mac support
  • Kontoadministration i Active Directory
  • Orderadministration
Du kommer arbeta i ärendehanteringssystemet Service Now, vilket du kommer bli utbildad i på plats. Du kommer få en gedigen introduktion under 3 veckor för att du ska känna dig säker och bekväm i arbetsuppgifterna. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att röra sig inom företaget och axla mer ansvar.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har en relevant IT-utbildning och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har jobbat som first line-support eller helpdeskmedarbetare där du hjälpt till med IT-relaterade problem. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en internationell miljö. Då supporten finns tillgänglig för hela världen pratar du både svenska och engelska obehindrat.

Efterfrågade specifika kompetenser:
  • Active Directory
  • Windows 7
  • Microsoft Office 2010/13
  • Kunskap inom ITIL processer, specifikt Incident Management Processes
Det är upp till dig att övertyga oss om att du är rätt person för den här rollen. Vi tror att du är problemlösande och serviceinriktad i din natur samt att du har lätt för att lära dig nya saker. Vidare ser vi att du är prestigelös i ditt arbete och att du har en positiv attityd mot både dina kunder och kollegor. För att du ska vara en tillgång till teamet ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra, men att du även har lätt för att arbeta självständigt där du på ett kreativt samt nytänkande sätt hittar lösningar på problem. Dessa egenskaper ser vi att du bär upp tillsammans med en brinnande passion för de tekniska delarna!
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

15 dagar sedan

Sista ansökningsdag

24 jan

Om företaget

Det startade i liten skala med tre studenter och deras vision att skapa möjligheter för studenter att få arbetslivserfarenhet bredvid studierna. Tolv år senare är Academic Work Nordens största bemanningsföretag för studenter och unga akademiker.