VD-assistent med affärsintresse till Green Cargo

Om jobbet

Till Green Cargo söker vi en proaktiv VD-assistent med affärsintresse. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid på Green Cargos huvudkontor som ligger i Solna.

Ditt uppdrag

Som VD-assistent har du en administrativ nyckelposition i företaget och stöttar företagets VD med planering, administration, tidsplaner och uppföljning. Du får möjlighet att arbeta brett med administration och skapa ett administrativt ledningsstöd som underlättar för de mer långsiktiga affärsmålen. Utöver traditionella uppgifter för en VD-assistent kommer du även att ansvara för egna projekt, därför är det viktigt att du är en trygg projektledare med god koordinationsförmåga. Exempel på ansvarsområden och uppgifter som ingår i rollen:
  • Ansvara för VD:s agenda, hantera mötesförfrågningar och mötesbokningar, och förbereda VD:s möten
  • Ansvara för att prioritera, strukturera och sortera VD:s inkommande mail
  • Ta fram underlag till presentationer, sammanställa statistik och göra uppföljningar på ledningsnivå
  • Kalla till och förbereda struktur och agenda inför ledningsgruppsmöten samt delta och ansvara för protokollföring, sammanställning och korrespondens till berörda parter
  • Självständigt driva projekt kopplat till det administrativa ansvarsområdet eller andra områden definierade på ledningsgruppsnivå
Din bakgrund

Vi söker dig med några års erfarenhet från roller som PA/VD-assistent i en snabbrörlig miljö och som trivs mycket bra med att arbeta såväl högt som lågt. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och du är en god kommunikatör. Du är en van användare av Outlook och Officepaketet, särskilt Powerpoint.

Som person är du prestigelös, självgående och handlingskraftig med affärsstrategisk potential. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och strukturerat med hög kvalitet i leveransen. Du motiveras av att skapa ordning och reda i en snabbrörlig verksamhet och är positivt inställd till allt ifrån de enklaste bokningarna till förberedelser och efterarbeten i samband med viktiga affärsstrategiska möten.

Om Green Cargo

Green Cargo erbjuder effektiv och hållbar järnvägslogistik för det svenska näringslivet. Vår vision är att erbjuda järnvägslogistik i världsklass. Rätt gods på rätt plats vid rätt tillfälle i rätt skick - trygga transporter för kunden till minsta möjliga kostnad för miljön.
Vi är 2000 medarbetare inom olika yrken och skiftande tjänster. Hos oss är trivseln och stoltheten hög och möjligheten till karriärutveckling stor vilket gör att de flesta väljer att stanna länge hos oss. Vi söker medarbetare som med sin kompetens och sitt engagemang vill och kan bidra till att nå uppsatta mål.

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar Green Cargo med Rekryteringsbyrån Wise Professionals. Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Emelie Sillén (emelie.sillen@wise.se) och Åsa Wallergård Fröblom (asa.wallergard.froblom@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan via Wise Professionals hemsida!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Assistent
Publicerad

26 dagar sedan

Sista ansökningsdag

7 dec

Om företaget