Tysktalande handläggare till svea ekonomi

Om jobbet

Har du ett ekonomisk intresse, brinner för service och vill ta del av ett internationellt företag i spännande expansionsfas? Har du intresse för e-handelsbranschen och teknik? Om du dessutom är flytande i det tyska språket kan du vara den vi söker för en långsiktig tjänst med start omgående.

Information om uppdraget

Academic Work söker för Svea Ekonomis räkning en handläggare. Tjänsten är inom affärsområdet Webpay, som erbjuder kompletta betallösningar för e-handlare, vilket inkluderar kort- och direktbetalningar, faktura- och delbetalningar samt kontokrediter. Avdelningen du kommer bli en del av har idag cirka 15 medarbetare som alla arbetar med support, både inom det tekniska och ekonomiska området.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Svea Ekonomis önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går tillAcademicWork

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Svea Ekonomi. Svea Ekonomis intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du att arbeta med behandling av finansiella lösningar till e-handelskonsumenter som är aktiva på både den svenska och tyska marknaden. Du kommer främst att arbeta administrativt, men även service över telefon och mail inom det tekniska och ekonomiska området kan förekomma. Du kommer även att arbeta med:
  • Traditionell reskontrahantering med tillhörande administration som exempelvis makuleringar och krediteringar
  • Frågor över telefon och mail kring försenade leveranser, returer och bedrägeri både på svenska, engelska och tyska
  • Meddela bedrägeriavdelningen misstänkta bedrägerier samt begära in polisrapporter och annan relevant information
  • Inhämta kontouppgifter till konsumenter och administrera återbetalningar till konsumenter.
Tjänsten passar dig som vill utveckla dina kunskap inom finansiering och betallösningar för e-handel och samla på dig mycket värdefull erfarenhet från ett expansivt företag.

Vi söker dig som
  • är minst gymnasieekonom eller motsvarande
  • har intresse för att arbeta med administration
  • är flytande i svenska och tyska samt goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att jobba inom e-handel men detta är inget krav.

Vidare är du noggrann, strukturerad och har inga problem med att självständigt organisera ditt arbete och fatta egna beslut. Samtidigt är du en sann lagspelare som alltid försöker hitta de bästa lösningarna för både nya och befintliga kunder tillsammans med dina kollegor. Företaget är idag under stark utveckling och din vardag kommer att präglas av stor variation och ett intensivt tempo. Vi ser därför att du som söker trivs med att arbeta under tidspress samtidigt som du alltid förstår vikten av att ge guldkantig service, även i stressade i situationer. Har du dessutom ett tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya system är detta tjänsten för dig!

START: Omgående, enligt överenskommelse

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 6 månader, med mycket god chans till förlängning

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider, 8.00-17.00

PLATS: Solna

URVAL: Sker löpande
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Kundservice
Publicerad

33 dagar sedan

Sista ansökningsdag

1 jan

Om företaget

Svea Ekonomi etablerades 1981 och har idag verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna, Schweiz, Österrike, Tyskland samt stora delar av Östeuropa. Koncernen har ca 1000 anställda, varav 300-350 av dessa arbetar på koncernens moderna huvudkontor i Solna.
Svea Ekonomi är ett företag som idag ligger i framkant inom den tekniska utvecklingen i sin bransch men fortfarande anser att den personliga kontakten är viktigast av allt att sätta kunden i fokus är självklart. Med professionella medarbetare och finansiell styrka ser de med tillförsikt fram emot nya spännande marknader och utmaningar!