Teamlead för projekt inom Digitala Kanaler till Ramirent

Academic Work · Data & IT · 25 jan

Om jobbet

Har du erfarenhet av att delta i, eller leda projekt inom digitala kanaler? Är du intresserad av att arbeta på ett företag där det satsas på IT som en central och viktig funktion? Vill du ha en nyckelroll i Ramirents digitaliseringsresa? Då har vi tjänsten som passar dig! På denna arbetsplats får du möjligheten att utvecklas både på kort och lång sikt och du kommer att få chansen att vara med och påverka med dina nya idéer i arbetet framåt. Denna tjänst ger dig möjligheten att tillföra din kompetens inom IT till säljorganisationen och vara en viktig del av IT-utvecklingsprojekt på ett växande företag. Urvalet sker löpande så passa på att söka tjänsten redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Ramirents räkning en Application Lead då nuvarande person som har tjänsten går vidare till en annan roll internt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Ramirent. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ramirents önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work. Efter tidigare gott samarbete med rekrytering till Ramirent så ser vi fram emot att hitta ännu en ny medarbetare till företaget.

Arbetsuppgifter

Som Application Lead kommer du ha det övergripande ansvaret för Ramirents säljapplikationer - centrala och viktiga system som används för att vidareutveckla arbetet med Ramirents kunder. Du kommer arbeta med förvaltning och vidareutveckling av dessa system och vara IT:s representant gentemot säljavdelningen, för att stötta med din IT-kompetens i olika projekt som berör säljområdet. Mycket fokus kommer ligga på nya projekt som berör digitalisering, e-commerce och revenue management. Du kommer att vara en nyckelperson i digitaliseringsarbetet framåt.

Din introduktion på företaget är individanpassad och utförs av en fadder i teamet med syftet att du ska komma in i arbetet på ett så bra sätt som möjligt. I denna roll kommer du att ansvara för ett mindre team och få många samarbetspartners både internt och externt. Värdeorden; open, progressive och engaged präglar arbetsplatsen och du kommer att utgöra en viktig del i att bygga upp och påverka verksamheten framåt. Ramirentkoncernen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
  • Ha det övergripande ansvaret för drift, förvaltning och vidareutveckling av Ramirents Säljsystem.
  • Planera arbetet och fördela arbetet mellan dig och systemförvaltaren i ditt team som behövs i respektive projekt.
  • Agera som främsta kontakt gentemot företagets leverantör av säljapplikationerna.
  • Säkerhetsställa att IT uppfyller de överenskomna affärskraven av säljapplikationerna gällande både SLA-uppfyllnad och vidareutveckling utefter verksamhetsbehov och budget.
  • Säkerställa att processerna inom IT service management etableras och följs för ditt applikationsområde samt vidareutvecklas över tid.
  • Samla in krav på utveckling av systemen samt vara verksamheten behjälplig i kravställningsprocessen.
  • Agera gränssnittet mellan IT och verksamheten för ditt applikationsområde.
Din roll ger dig möjlighet till många spännande kontakter i organisationen då du kommer vara mitt i navet av olika intressenter och därmed ha samarbete både med Säljorganisationen, IT-avdelningen samt externa applikationsleverantörer.

Vi söker dig som
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet av att leda eller delta i projekt kopplade till digitala kanaler, såsom webb, e-handel, kundfrontande system eller liknande.
  • Har så pass mycket kompetens inom digitalisering att du kan ha en en nyckelroll i att leda företagets resa framåt inom området.
  • Är flytande i engelska i både tal och skrift, då koncernspråket är engelska. Du behöver även ha grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift då du kommer att behöva kommunicera på svenska i vissa delar i din roll.
  • Det är meriterande om du har arbetat med ITIL som ramverk.
Som person är du förändringsbenägen eftersom Ramirent är ett växande företag som inte är rädda för att utmana sig själva och testa nya vägar för att nå de bästa lösningarna. Vidare är det av stor vikt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter eftersom fokus och prioriteringar kan skifta fort inom projekt. Tjänsten kräver även en person som är självständig, strukturerad samt har bra kommunikativ förmåga eftersom du kommer att planera och leda möten och projekt, samt kommunicera med många olika intressenter. Då du i din roll kommer agera som Teamlead är det också av vikt att du besitter goda ledaregenskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid tillsvidare, med 6-månaders provanställning initialt.
  • Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex.
  • Lön: Enligt överenskommelse.
  • Placering: Solna, Stockholm.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Organisation & ledning
Data & IT
Underkategori
Utvecklare
Publicerad

35 dagar sedan

Sista ansökningsdag

25 jan

Om företaget

Ramirent är en ledande leverantör av maskinuthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Företaget har kundcenter runt om i hela landet samt verksamhet i flera länder i Europa. Vidare har företaget en lång historia och därmed mycket kompetens in-house, samtidigt lyckas de med utmaningen att kombinera detta med att ständigt utveckla sin organisation framåt i nya banor. Ramirent jobbar efter en tydlig vision och har klara riktlinjer för kvalitets- och miljöarbetet.